Halloj... finns det inte på elfa att få tag på ytmonterade kondensatorer på 47uF? eller finns det inte så stora som ytmonterade? hittade ett par elektrolyt som va ytmonterade, men vill helst ha ett par "vanliga" i storlek 0805, nån som hittar bättre i Elfas sortiment än vad jag gör?
Tackar /Daniel
Ytmonterade kondensatorer på Elfa
47uF i 0805 är ganska så extremt, tror aldrig jag har sett större än 22uF i den storleken (och då är de ganska dyra, samt 4V eller 6V max spänning).
Om du går upp till 1206 eller någon ganska liten tantal-kapsel kan du nog hitta nåt, fast sortimentet hos elfa suger. Digikey har lite mer...
Fast som sagt, man bör designa kortet efter komponenterna.
Om du går upp till 1206 eller någon ganska liten tantal-kapsel kan du nog hitta nåt, fast sortimentet hos elfa suger. Digikey har lite mer...
Fast som sagt, man bör designa kortet efter komponenterna.
haha jo jag vet... va lite för ivrig och tog för givet att de kondensatorerna skulle finnas i den storleken, tänkte inte på att de kanske inte skulle finnas
men men, ska ta och kolla ut ett par kondensatorer imorrn och göra om lite i designen... "Alla sätt är bra utom de omöjliga"? eller det kanske inte är så det uttrycket ska va
Natti natt på er...

Natti natt på er...