Ett tips är laminator och varmluftspistol.
laminatorn ger en del värme (men inte tillräckligt därav varmluftspistolen) och jämt tryck, strykjärn kan ofta bli lite ojämt tryck vilket leder till att tonerna flyter ut och man får börja om.
Jag gör som så att jag kör det i laminatorn och samtidigt värmer med varmluftspistolen för att få upp temperaturen på laminatet, sitter även då med en IR-termometer och håller koll på temperaturen. Och när jag får upp kortet i 100-110 grader lägger jag det bara åt sidan och låter det svalna lite. In under kranen och blöt upp pappret, gnugga långsamt så pappret löses upp och lossar bit för bit. man kan gnugga ganska mycket utan att tonerna lossar, släpper dom ska man upp i högre temperatur.
Laminatorn jag har köptes på ÖB för ett par år sedan, vet inte om dom fortfarande säljer den nu. Finns att köpa lite överallt tex Kjell, Jula, Rusta osv.
Ta och skriv ut ett antal sidor och testa med. Svinto funkar fin fint att göra rent kortet med så tonerna fäster bra och även ta bort med när det blivit dåligt, jag tar även bort tonerna efter etsning med svinto. när det är rengjort ska det inte pillas på ytan som tonerna ska vara på, fettet på fingrarna kan göra att det släpper. När du testat ett par omgångar så hittar du snart ett sätt som funkar, det krävs lite experimentering innan det blir bra så räkna med att få göra om en del.
Inställningar på skrivaren skulle jag säga att ta högsta kvalite (så höga DPI det går att få, brukar räcka utmärkt.
Etsvetskan är bara att värma flera gånger, om det sedan är dåligt att det kanske råkar koka eller inte vet jag inte men när kortet ska ner så är det lagom med en temperatur runt 50 grader.
Papper använder jag enbart reklam (skiten ska ju användas till något

) tex vi i villa, biltema jula osv. Skrivaren i sig brukar inte tycka om att mata igenom det där sladdriga skitpappret, så jag har gjort som så att jag tagit ett helt vanligt A4 från skrivaren och vikt 1-2cm, där trycker jag sedan in "sladderpappret" och matar in med den vikta änden först i skrivaren. Man brukar alltid kunna skicka in papper manuelt på skrivarna, man stoppar helt enkelt in pappret så det tar åt sig just det, jag har en samsung skrivare och fram på den finns det en lite ficka man trycker in det i och skrivaren drar in det 1 cm eller så, nästa grej som skrivs ut blir då på det pappret. Funkar säkert att lägga ner det i magasinet på skrivaren med, bara att testa och se vad som funkar helt enkelt.
Detta kort gjordes med laminator, är ett dubbelsidigt kort till en GPS-modul som sålts ganska friskt här på forumet
IMG_4957.JPG
Färdigt med komponenter (lite kladdigt med tenn på sina ställen men så blir det ibland

)
IMG_5183.JPG
Kolla runt här på forumet, det finns ett antal trådar som tar upp ämnet med mycket tips och tricks.
Edit: fixade lite småfel
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.