Bygga Lokalt nätverk Med GPRS/3G Moduler
Bygga Lokalt nätverk Med GPRS/3G Moduler
Hej är ny på forumet men har en liten Ide.
Finns det en möjlighet att köra punkt till punkt anslutning med 3G Moduler utan att behöva blanda in sej i 3g näten Hur långt borde de nå och villken hastighet skulle man kunna komma up i?
Skulle vara som Ett USB WiFi Fast USB 3G Lokalt Nätverkskort.
Eller det finns andra möjligheter för en Datalänks anslutning Med hyffsad hastighet på runt 1mils avstånd?
Mvh Tim
Finns det en möjlighet att köra punkt till punkt anslutning med 3G Moduler utan att behöva blanda in sej i 3g näten Hur långt borde de nå och villken hastighet skulle man kunna komma up i?
Skulle vara som Ett USB WiFi Fast USB 3G Lokalt Nätverkskort.
Eller det finns andra möjligheter för en Datalänks anslutning Med hyffsad hastighet på runt 1mils avstånd?
Mvh Tim
Re: Bygga Lokalt nätverk Med GPRS/3G Moduler
Nu har jag inte riktigt koll på 3G, men GSM bygger ju på att det är basstationen som står för masterklockan och talar om i vilken tidslucka varje telefon får sända. Och jag är rätt övertygad om att även 3G är konstruerat på ett sånt sätt att det inte går att använda utan en basstation.
Så min gissning är Nej.
Om det gick så hade nån annan troligen redan gjort det.
Så min gissning är Nej.
Om det gick så hade nån annan troligen redan gjort det.
Nej, dessutom är det licens för frekvenserna.
Använd 3G från leverantör, eller sätt upp nån WiFi med bättre riktantenner.
Använd 3G från leverantör, eller sätt upp nån WiFi med bättre riktantenner.
Köp en billig basstation från kina...
Nej jag känner inte till någon, men skulle någon hitta en kunde det vara intressant
Nej jag känner inte till någon, men skulle någon hitta en kunde det vara intressant

1 Mil fri sikt eller 1 mil från marknivå genom massa höghus?
-
Inget lagligt sätt utan att skaffa licens eller vara radioamatör.rex2005 skrev: Eller det finns andra möjligheter för en Datalänks anslutning Med hyffsad hastighet på runt 1mils avstånd?
Mvh Tim
Ska man vara laglig är det nog billigast att använda mobiloperatörerna.
mikrovågslänk ? det kräver väl inte licens ? eller ?
Edit: efter en snabb googling så verkar det krävas licens, undrar om vi hade en sådan på jobbet när vi körde det ?
Finns väl laserbaserat också om det är fri sikt, men jag vete fan om det funkar så bra ?
Edit: efter en snabb googling så verkar det krävas licens, undrar om vi hade en sådan på jobbet när vi körde det ?

Finns väl laserbaserat också om det är fri sikt, men jag vete fan om det funkar så bra ?
433Mhz är väl fritt.
1 sändare
länka vidare med några repeter, om möjligt
1 mottagare
http://jizhuo.en.alibaba.com/productlist.html

1 sändare
länka vidare med några repeter, om möjligt
1 mottagare
http://jizhuo.en.alibaba.com/productlist.html