Jag brottas med ett problem på arbetet gällande några hus med udda inkoppling av trappljusfunktionen.
Normalt sett har man två trådar vid automaten, alltså en kombinerad tändtråd och tryck-knappstråd.
Den väldigt gamla automaten som satt där vid byggnationen 1971-72 har ju rätt funktion, men en ny automat
har inte denna anslutningsmöjlighet då de kräver två trådar, en för knappen och en för lampan.
Har prövat de flesta på marknaden förekommande automater, men inte hittat någon som fungerar oavsett hur man än vänder och vrider på det.
Normalt sett har man en inkoppling likt denna, med två trådar till automaten samt Fas o Nolla.

I mitt fall har jag denna inkoppling, med Fas o Nolla till automaten samt en kombinerad tråd för knapp och lampa. Eftersom det är så många fastigheter med säkert 5 olika kretsar i varje så är omkoppling/omdragning en absolut sista lösning, då det skullle innebära alldeles för mycket jobb.
Så jag undrar, är det någon som vet om en automat med samma inkoppling som min önskade, eller som har möjlighet att plocka fram en produkt med den önskade funktionen ?
Eftersom det är firman som ska ha dom, och det finns åtskilliga som skulle behöva bytas så kan det bli akutellt att köpa ett större antal om det visar sig att det funkar och är hållbart.