Nu har äntligen utejobbsäsongen börjat och de "stora" projekten tagit fart igen. Helgen började tidigt med att jag och flickvännen plus hunden Molly åkte dit redan på Onsdagen. Torsdagen spenderade jag med att plocka ihop ute och jag gjorde en liten låda åt lyftrepet vi använder för att hissa grejor med vinschen i masterna. Vi tog även ner ett halvdött träd och brände upp riset och på kvällen gick jag ut med röjsågen i skogen där 40m masten ska stå och med hjälp av flickvännen släpade vi ut en hel del ris ut på åkern.
Fredagen spenderades med att snickra på mekrummet i ladugården (tyvärr inga bilder, glömde kameran i Burträsk) och på natten dök SM3JLA upp. Vi spenderade helgen med att bla isolera taket på mekrummet och även glidgjöt vi sista delen av skorsten. Så nu ska jag provtrycka den och om den verkar tät ska jag mura igen och sätta tillbaka kaminen nere och ringa sotaren. Då kanske den blir godkänd igen och jag kan börja elda i källaren så man får ut fukten.
Så fort jag kommer ner till träsket igen så ska jag ladda upp bilderna jag tog. Dessa är tagna av flickvännen Anna och skorstensbilden är tagen av SA2AWO som hälsade på med familj.

Köpte en cirkelsåg, en MEEC och jag var ytterst skeptisk men den är helt OK, för att kosta 500kr är den ypperlig.

Jag är lite rädd för cirkelsågar för farsan kapade av tummen i en, så jag är försiktig som tusan

Molly är lycklig av att få springa lös överallt

Tog en befintlig låda jag hittade slängd i en hög bredvid min tomt, så jag förlängde den lite så hela repet fick plats.

Nya leksaken, vilken grej!

Helt underbar, kan verkligen rekommendera denna till någon som funderar på att köpa en bra skruvdragare

Trädet som skulle ner

Jag letar fram motorsågen. Jag fick dock tyvärr ta XJPs såg senare för min slutade tända, måste kolla upp vad som är fel.

Ett helvete att kvista + släpa bort med så mycket grenar. Tack vare vet jag björk som växt i klunga

Eldning med en snövall runt, gräset ville gärna brinna så vi höll brasan liten

Mycke kvistar

Molly känner sig trygg när hon får ligga på mina MODO-byxor

Jag fixar skorsten