Någon som kan svarva denna axel?
Material: Metall, sorten är inte så noga med.
Ska användas till att skruva fast ett runt plast servo-ok och svarva om det i borrmaskin så att skruv centrum blir excentriskt.
T: Svarva axelm med excentrisk tapp. [Avslutat]
T: Svarva axelm med excentrisk tapp. [Avslutat]
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: T: Svarva axelm med excentrisk tapp.
En liten fundering, skulle det fungera lika bra att svarva det stora och sen anv en lös offsettapp, som man antingen värmepressar eller gängar fast i övriga delar?
Det skulle nog bli himla mkt enklare. Men det är klart, går ju att fräsa offset.
Det skulle nog bli himla mkt enklare. Men det är klart, går ju att fräsa offset.
Visst, kan man göra så.
Det som är viktigt är att få en fixtur som gör sitt jobb.
Radier & kantbrytningar är inte heller så noga med, de är med ritade mest för att det blir snyggare så.
Hade jag haft tillgång till en svarv nu så hade jag svarvat den stora delen och sedan lagt in en 0.8mm bit (typ 2 stålbuntband) mellan en av backarna och svarvat resten så.
Det som är viktigt är att få en fixtur som gör sitt jobb.
Radier & kantbrytningar är inte heller så noga med, de är med ritade mest för att det blir snyggare så.
Hade jag haft tillgång till en svarv nu så hade jag svarvat den stora delen och sedan lagt in en 0.8mm bit (typ 2 stålbuntband) mellan en av backarna och svarvat resten så.
- SeniorLemuren
Ingen som har en fyrbackschuck uppe? Då är det ju lätt som en plätt. 

Ja, så går det ju också att göra. Jag kan höra med en polare som har en svarv om han kan hjälpa dig, om du vill?
Fyrbackschuck går att slänga upp lite kvickt. Kan kanske hjälpa dig med din axel, PMa vid intresse!