Hjälp med Firefox
Hjälp med Firefox
Morsning.
Jag har installerat Firefox nu men när jag klickar på senaste olästa inlägget och sedan går tillbaks så slocknar inte markören som den brukar i IE.
Är det någon inställning i FF jag måste göra ?
Det gäller även andra forum som har den funktionen.
//Per
Jag har installerat Firefox nu men när jag klickar på senaste olästa inlägget och sedan går tillbaks så slocknar inte markören som den brukar i IE.
Är det någon inställning i FF jag måste göra ?
Det gäller även andra forum som har den funktionen.
//Per
Re: Hjälp med Firefox
Det är för FF inte laddar om sidan när du går tillbaka.
Vet inte om det finns en inställning för det.
Vet inte om det finns en inställning för det.
Vet något om *vad*. Jag fattar inte vad det är du menar.
Vad är "markören" ? Muspekaren ? Och varför ska den "slockna" ??
Vad är "markören" ? Muspekaren ? Och varför ska den "slockna" ??
När det har kommit ett oläst inlägg så visas en orange "plupp" längst till vänster som man klickar på för att "gå till det första olästa inlägget".
Den skall försvinna när man har läst inläggen.
Lät det bättre nu
/Per
Den skall försvinna när man har läst inläggen.
Lät det bättre nu

/Per
OK. Det har du redan fått svar på. Ladda om sidan så försvinner den.
Jag klickar aldrig "back" utan klickar på EF-loggan uppe till vänster...
EDIT:
Eller, jag vet nog fortfarande inte om jag fattar...
Gäller det denna orange "plupp" :
?
Jag klickar aldrig "back" utan klickar på EF-loggan uppe till vänster...
EDIT:
Eller, jag vet nog fortfarande inte om jag fattar...

Gäller det denna orange "plupp" :

Senast redigerad av sodjan 2 april 2011, 13:29:42, redigerad totalt 1 gång.
Jag har även märkt detta, "att inte kunna markera text tex då markören försvunnit" får jag oftast då jag har en PDF fil laddad samtidigt,
inte annars, detta är vad jag tror en bugg med Firefox4 så var det inte innan iaf.
jag går fram o tillbaka mellan flikarna när detta händer så funkar det igen
inte annars, detta är vad jag tror en bugg med Firefox4 så var det inte innan iaf.
jag går fram o tillbaka mellan flikarna när detta händer så funkar det igen
Men "att inte kunna markera text..." måste väl vara något helt annat fenomen !?
Jag har märkt samma sak, orsaken är klar för mig också.
Om man använder "Tillbaka"-funktionen i browsern kommer sidan att hämtas från cachen, alltså oförändrat. Detta gäller så länge sidan är rimligt ny i cachen samt finns i sin helhet.
Vill man ha den uppdaterat ska man antingen stänga cachen (går det ens?) eller som sodjan skriver: använd inte "Tillbaka"-funktionen men byt sida.
Man kan även klicka på "Uppdatera Sidan", då blir det rätt.
Det är alltså ett användarefel...
Om man använder "Tillbaka"-funktionen i browsern kommer sidan att hämtas från cachen, alltså oförändrat. Detta gäller så länge sidan är rimligt ny i cachen samt finns i sin helhet.
Vill man ha den uppdaterat ska man antingen stänga cachen (går det ens?) eller som sodjan skriver: använd inte "Tillbaka"-funktionen men byt sida.
Man kan även klicka på "Uppdatera Sidan", då blir det rätt.
Det är alltså ett användarefel...
Det är ju skitdrygt om sidan laddas om av sig själv, sidor med formulär tex söksidan i forumet, blir ju helt oanvändbar om man får fylla i allt om och om igen när man ändrar något i sökningen.
Tryck bara på F5/Uppdatera sidan-knappen så laddas sidan om och inläggen markeras som lästa, det kan väl inte vara så stort problem, för du lär väl inte behöva ladda om sidan efter varje trådläsning.
Tryck bara på F5/Uppdatera sidan-knappen så laddas sidan om och inläggen markeras som lästa, det kan väl inte vara så stort problem, för du lär väl inte behöva ladda om sidan efter varje trådläsning.
Eller så gör man som vi andra... går till "aktiva trådar" och har den uppe konstant i en flik, sen klickar man upp alla nya trådar i nya flikar, läser alla och stänger dom med ctrl+w när man har läst klart tråden, läser nästa osv tills man har läst alla, sen när man känner för att läsa igen trycker man F5 på aktiva trådar och börjar om