Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Inte en susning faktiskt.........fanns att ladda ner från vectorclip3d för nåt år sedan 

Riktigt snyggt Mackan!
@dar303: Hahahahaa..
@tecno: Tackar, tror att jag ska lägga upp en undersida "Vad betyder DYI" där jag listar topp 10 förslagen..
@dar303: Hahahahaa..
@tecno: Tackar, tror att jag ska lägga upp en undersida "Vad betyder DYI" där jag listar topp 10 förslagen..

Är man överintresserad av fiske, kallar man inte det för torrfluga utan "flymph" (med vinge).Mackan skrev:Fräste en torrfluga till mig själv som jag skall ha i vardagsrummet. 25*20,5cm
Är man fiskeintresserad så är man
Men det viktiga är att den vart snygg, riktigt snygg till och med

Är G-coden publik ?
Det ser ut som du använt skärbräda som utgångsmaterial. Stämmer det ?
-> ToPNoTCH
Tackar så mycket för dom fina orden.
"Flymph".....Flytande nymf......eller?
Kör mest själv med MuddlerMinnow, Superpuppa och guldskalle.........om jag inte går på storöring då blir det tubfluga i alla dess färger och storlekar
Jag har kört ut den i vanlig hobbyskiva (limfog 20mm).
Jag köpte en prenumeration hos http://www.vectorclip3d.com/ som jag tyvärr knappt har utnyttjat
Satt och gick igenom gamla kataloger i datorn nu när jag sålt fräsen och hittade flugan och körde ut den.
Tackar så mycket för dom fina orden.
"Flymph".....Flytande nymf......eller?
Kör mest själv med MuddlerMinnow, Superpuppa och guldskalle.........om jag inte går på storöring då blir det tubfluga i alla dess färger och storlekar

Jag har kört ut den i vanlig hobbyskiva (limfog 20mm).
Jag köpte en prenumeration hos http://www.vectorclip3d.com/ som jag tyvärr knappt har utnyttjat

Satt och gick igenom gamla kataloger i datorn nu när jag sålt fräsen och hittade flugan och körde ut den.
Det blev nästan 20000 rader g-kod

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Testade att fräsa i 3mm aluminium med min MDF fräs...

Blev rätt bra, fast funktionen som korköppnare var det sämre med
//Martin

Blev rätt bra, fast funktionen som korköppnare var det sämre med

//Martin
Snyggt. Gissar att aluminium är för mjukt för att passa som flasköppnare.
Jag har en flasköppnare i aluminium, och den fungerar bra. Fast det är av en annan design än den klassiska formen som plåtstansade öppnare använder. Jag tror att denna inte fungerar eftersom att den saknar "släppvinkel" på "skäret" som tar tag i kapsylen.
Det är just det som är problemet att den inte tar tag under kapsylen, problemet skulle ju avhjälpas genom att fasa av läppen så den kommer under kapsylen men då misstänker jag att det blir för svagt så den går sönder.
Men den går ju att använda som nyckelring också, det var nu ändå mest ett test att fräsa alu
//Martin
Men den går ju att använda som nyckelring också, det var nu ändå mest ett test att fräsa alu

//Martin
I den takt han spottar ut vinställ så hinner han nog inte smaka på sitt visnings material