Ska koppla in ett antal Nexa LCMR-300 infällda dimmers i väggen för att kunna styra dessa med fjärr.
Jag vill även kunna använda den befintliga strömbrytaren för att slå av och på lampan. Går detta?
På LCMR-300 finns L(IN) ~/(OUT) N(OUT) och N(OUT)
I väggen kommer två svarta som jag kopplar till L(IN) och en gul som jag kopplar till ~(OUT)
Nu är ju tyvärr den gamla strömbrytaren urkopplad och det går ju inte sätta på/stänga av lampan som tidigare. Vill kunna använda den precis som innan också.
LCMR-300
http://www.kjell.com/filarkiv/SUPPORTPD ... /50289.pdf
Ska jag bara vidarekoppla/paralellkoppla till strömbrytaren?
Inkoppling av Nexa infälld dimmer LCMR-300
Re: Inkoppling av Nexa infälld dimmer LCMR-300
Eller så kör du en WST-512 så behöver du inte veta hur knappen står.
Edit: har inte koll på om man kan använda manuella med självlärande.
Edit: har inte koll på om man kan använda manuella med självlärande.
Kolla sid 2, längst ner i trådenhttp://elektronikforumet.com/forum/view ... 4&start=15 hur jag löste det. Jag gjorde ett täcklock där jag satte ej fjärris.
Jag vill ju ha kvar min befintliga strömbrytare och kunna bryta manuellt precis som innan men också kunna bryta med fjärren. Detta verkar inte gå med LCMR-300 utan isåfall behöver man en LWMR-210.
Vad jag funderar på är dock om man inte kan trappkoppla LCMR-300 och på så sätt både kunna bryta manuellt som innan och trådlöst med fjärr?
ie:
Det är ju en lösning som funkar fast inte vad jag vill ha
Jag vill inte behöva att mina gäster jag har hemma ska behöva låna fjärren eller be mig tända för att dom ska kunna gå på toa
Vad jag funderar på är dock om man inte kan trappkoppla LCMR-300 och på så sätt både kunna bryta manuellt som innan och trådlöst med fjärr?
ie:
Det är ju en lösning som funkar fast inte vad jag vill ha

Jag vill inte behöva att mina gäster jag har hemma ska behöva låna fjärren eller be mig tända för att dom ska kunna gå på toa

Den fjärren jag hade där sitter där "stationärt". Dvs det går att ta bort den men det är inte meningen. Sen har jag en annan på annan plats som är mobil. Bra med Nexa att kunna använda flera fjärrisar enkelt.
Det lutar nog åt LWMR-210. Frågan är bara om det går att använda denna tillsammans med en trappomkopplare?
Jag har en strömbrytare i hallen och en strömbrytare i en annan del av hallen som är trappkopplade (går att släcka/tända med båda).
Vill på något sätt få LWMR-210 att funka eller måste jag ha någon annan Nexa produkt?
Jag har en strömbrytare i hallen och en strömbrytare i en annan del av hallen som är trappkopplade (går att släcka/tända med båda).
Vill på något sätt få LWMR-210 att funka eller måste jag ha någon annan Nexa produkt?
Skulle det inte gå att lösa lite simpelt genom att montera två st http://www.jula.se/tradlos-vaggstrombrytare-kron-127885 och ta bort dom befintliga brytarna helt?