Tillverka ett kretskort - Ferric Chloride ?
Re: Tillverka ett kretskort - Ferric Chloride ?
Jag har antagligen inte haft rätt papper när jag har försökt TT, men det var några år sedan nu så jag kanske ska göra ett nytt försök någon gång...
kicad är open source & valet inom "open hardware" ...
eagle tidigare standard även nuvarande pga. manövertröghet då dom haft gratis version tidigare som nu knyts med farnels leveranskedja ...
eagle tidigare standard även nuvarande pga. manövertröghet då dom haft gratis version tidigare som nu knyts med farnels leveranskedja ...
ds77---> Jag tog bara det första glansiga jag hittade i reklamen igår..
funkade bra fast det fastnade i skrivaren.. men fick ut det helt endå.. klart du ska testa och se vad du kan få till.. 
Ang Eagle så har jag en kraftigt nerbantad version.. som är rätt trist verkar det som..

Ang Eagle så har jag en kraftigt nerbantad version.. som är rätt trist verkar det som..

Den enda nerbantade versionen som finns, den gratis, har en begränsning på kortstorleken (80x100mm) och två lager samt "one schematic sheet", inget annat. För en hempulare i praktiken endast storleksbegränsningen som har någon betydelse.
Håller på med KiCad nu... vette faan hur man får till öarna och banorna..
har lagt ut alla komponenterna iaf..

"Read The Fucking Manual" är väl den mest vedertagna betydelsen.
Kom på det.. håller på läser nu hur man ska göra för att lägga till Zoner... 

Det där var faan lite halvsvårt det tycker jag... hehe, känner inte för att plugga igenom en manual på drygt 100 sidor närmaste tiden iaf..
Jag får ev leja bort om jag ska ha nåt gjort.. kanske lättast det, så får man ta itu med programmet nån annan gång när jag har lust till det.
Jag får ev leja bort om jag ska ha nåt gjort.. kanske lättast det, så får man ta itu med programmet nån annan gång när jag har lust till det.
hehe . inga genvägar här . allt eller inget ...
Är inte så bra på att förstå vad jag läser... därför kan det i värsta fall ta många månader innan jag lär mig nåt av vad jag läser mig till... oftast brukar jag lösa saker genom att testa.. men i detta fallet så var det hur många inställningar som helst man måste göra... o jag har ingen som helst aning om vilka värden som ska vara i alla dessa olika menyer och sånt.. 

Ang Kicad.. visst kan man rita upp ett schema.. och sen konvertera det direkt till pcb.. ? så kan man flytta runt komponenterna som man vill att dom ska vara fast allt är kopplat och klart endå.. ?
Det här skulle jag vilja ha konverterat till PCB.. försöker klura på hur man gör..

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
eller finare sagt *Read The FINE Manual*sneaky skrev:"Read The Fucking Manual" är väl den mest vedertagna betydelsen.