Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
ghost_rider: Skitsnyggt!!!!
Adis: Riktigt läckra! Men metaller är väl inga bra högtalarmaterial akustiskt sett, börjar de inte resonera vid höga frekvenser? Och om hålrummet är klotformat så kan väl stående vågor uppstå?
Adis: Riktigt läckra! Men metaller är väl inga bra högtalarmaterial akustiskt sett, börjar de inte resonera vid höga frekvenser? Och om hålrummet är klotformat så kan väl stående vågor uppstå?
.. och en klotformad "låda" är optimal när det gäller att eliminera stående vågor.
Snyggt!
Snyggt!

Det får du förklara för mig. Ett elliptiskt eller ovalt tomrum, det kan jag köpa, men om innerdiametern är densamma i alla riktningar, och speglar vågen exakt mot punkten mittemot, är det då inte risk för stående vågor på diameterns våglängd?
Du har rätt, jag var lite snabb där. Det är baffeln som blir "optimal".
Jag blev drabbad av lite snickarglädje i kväll & sprang ut & fräste till några olika varianter av hållare till GoPro kameran. Så man kan fästa den vart som helst på paramotorns bur, bara man får dit en slangklämma.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag tror inte de är så stor fara då de är lite gummiupphängt och att jag tror dom är ganska välbalanserade så att de inte skakar så mkt
??? rätta mig om jag har fel Fagge 

Jag tror dom är stora, han har tidigare haft problem med vibrationer iaf då han fäst kamera på buren.
Vanligen för paramotorflygare tror jag man använder sig av hjälmkamera för att slippa vibrationerna.
Vanligen för paramotorflygare tror jag man använder sig av hjälmkamera för att slippa vibrationerna.
Jodå det vibrera en del.
Men det är faktiskt så att det inte syns särskilt mycket med kameror utan bildstabilisator. Däremot blir det helt katastrofalt om man fäster dit en kompaktkamera med IS.
Skulle bilderna ändå inte duga, så är det enkelt att gå upp på rejäl höjd & sen å fimpa motorn. Då kan man få ganska många minuters helt vibrationsfri film innan man är nere på backen igen.
Vi har ju i normala fall kamerorna på hjälmen, men nu börjar det bli en uttjatad vy, därav experimenterande med andra positioner.
Men det är faktiskt så att det inte syns särskilt mycket med kameror utan bildstabilisator. Däremot blir det helt katastrofalt om man fäster dit en kompaktkamera med IS.
Skulle bilderna ändå inte duga, så är det enkelt att gå upp på rejäl höjd & sen å fimpa motorn. Då kan man få ganska många minuters helt vibrationsfri film innan man är nere på backen igen.
Vi har ju i normala fall kamerorna på hjälmen, men nu börjar det bli en uttjatad vy, därav experimenterande med andra positioner.

Verkar som Hero har lyckats med sin Go Pro HD, Normalt med kameror som har CMOS-sensor så brukar vibrationer tas upp väldigt väl i själva materialet (Rolling shutter effekt).
Men med tanke på hur många som monterar dessa stumt i rörramschasin osv på bankörning och får väldigt bra bildkvalitet så verkar de funka.
Annars är ju en kamera med 3CCD sensor ett bättre val ifall man skulle behöva något som tål vibrationer.
CMOS vs CCD Youtube-film
Men med tanke på hur många som monterar dessa stumt i rörramschasin osv på bankörning och får väldigt bra bildkvalitet så verkar de funka.
Annars är ju en kamera med 3CCD sensor ett bättre val ifall man skulle behöva något som tål vibrationer.
CMOS vs CCD Youtube-film
Fräste detta för några dagar sen:

Någon som kan gissa vad det är?
Om inte:

Målat och klart!

Notera det fina spåret som går in till vänster. Så kan det gå när en timer inte ligger där den ska. Såklart när allt var nästan klart också så jag orkade inte fräsa en ny (massa handjogg osv).
Funkar iaf bra och hjälper mycket med (o)redan på labbordet!

Någon som kan gissa vad det är?
Om inte:

Målat och klart!

Notera det fina spåret som går in till vänster. Så kan det gå när en timer inte ligger där den ska. Såklart när allt var nästan klart också så jag orkade inte fräsa en ny (massa handjogg osv).
Funkar iaf bra och hjälper mycket med (o)redan på labbordet!
- SVK Customs
- Kontakt:
Jättesnygga, men du hade ju lämnat bort jobbetAdis skrev:Så, nu ska jag visa förra veckans svarvning och dagens fräsning:
Högtalarna BL-1 - För de som vill se hela projektet.
Skall skickas på eloxering så det blir samma färg som koppar eller gul. De väger cirka 2kg st.

Polyesterspacklel krymper förresten alltid precis som när man gjuter kol- och glasfiber med polyester.
mvh
- SVK Customs
- Kontakt: