Jag har ett sånt här relä som jag tänkte styra ett värme element med pwm 230V ca 2000W det stog nått obegripligt på kinesiska på ett om kylpasta så jag undrar om dessa ska monteras mot en kylfläns?
Har aldrig använt sånna här tidigare men mosfets har jag använt och dom bli rättså varma beroende på hur man styr dom.
Attans får väll skruva fast det jag hittar och känna om det blir nån värme.
Vad bör man tänka på med styrningen för att minska värmen? låg pwm frekvens?
Manöverspänningen på denna är 3-32VDC, uppför den sig lika vid 3VDC som vid 32VDC?
Den saken Du har köpt arbetar med nollgenomgångsstyrning och antagligen en triac. Du kan därför inte använda PWM i normal bemärkelse för att styra den. Däremot kan Du styra elementet till/från med ganska långa intervaller. T.ex. 30 sekunder eller till och med lite mera. Har för mig det finns ett EU-direktiv kring detta som säger att elementstyrning inte får switcha snabbare än tror det var 30 sekunder eller lite längre.
Angående värmen så blir det nog inte särskilt varmt. Skall Ditt bygge sitta i en plåtlåda så räcker det antagligen att skruva fast den mot lådan och glöm inte att använda skyddsjord.