Ta bort klister efter klistermärke?
Ta bort klister efter klistermärke?
Hej!
Jag håller på att renovera en gammal cykel och värmde bort klistermärken med en varmluftspistol och en skrapa. Kvar blir ett geggigt klisterlager. Jag tänkte höra om någon har nåt bra tips på vad jag ska ta bort det med?
Tacksam för tips!
Jag håller på att renovera en gammal cykel och värmde bort klistermärken med en varmluftspistol och en skrapa. Kvar blir ett geggigt klisterlager. Jag tänkte höra om någon har nåt bra tips på vad jag ska ta bort det med?
Tacksam för tips!
Re: Ta bort klister efter klistermärke?
Finns speciellt medel för det, typ "label off", men annars brukar det funka med kemiskt ren bensin.
-
Metylcalicylat (blev det rätt stavat?) som man behandlade r/c däck med en gång i tiden.
Diesel funkar det med.
Diesel funkar det med.
Isopropanol kan fungera. Ett gammalt knep är smör... har funkat de gånger jag har testat.
om trådarna handlade väl iofs bara om att rengöra elektronik ?
T-Röd - vi använder det på jobbet.
Vi tar bort en hel del klistermärken
Vi tar bort en hel del klistermärken

råkade testa en sak, bussgods klisterpåsar för adresslappen sitter överdjävligt
men kyler man det till en 30 minus så tar man bort dom utan bekymmer
kyla skall provas mera med
hm, om man skulle få tummen ur röven och göra flytande kväve som jag har funderat på ett tag
men kyler man det till en 30 minus så tar man bort dom utan bekymmer

kyla skall provas mera med
hm, om man skulle få tummen ur röven och göra flytande kväve som jag har funderat på ett tag
Prova spraya på lite 5-56. Det löser upp klister-rester (en del sådana i alla fall) så att man kan gnugga bort dem rätt lätt efteråt.
Jag brukar köra en citrusbaserad "adhesive remover" från r&d spandex, fungerar bra.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Den här tråden kan nog vara till hjälp.
Tyvärr har jag inte kvar flaskan, men jag tror att den var lila eller rosa. Det stod även något om klisterrester på den.
Fungerade helt perfekt! Rekommenderar det speciellt för att det var så enkelt. Inga bensinångor eller liknande.
Tyvärr har jag inte kvar flaskan, men jag tror att den var lila eller rosa. Det stod även något om klisterrester på den.
Fungerade helt perfekt! Rekommenderar det speciellt för att det var så enkelt. Inga bensinångor eller liknande.

Tack för alla tips!
Nu vore det ju f-n om jag inte skulel få bort det...
Men vart köper man kemisk bensin?
Nu vore det ju f-n om jag inte skulel få bort det...

Men vart köper man kemisk bensin?