Extraljus temporär montering,

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Joe

Re: Extraljus temporär montering,

Inlägg av Joe »

mippen skrev:Undrar om det finns "felvända" elektromagneter.
Hade varit användbart med en elektromagnet som släpper sin kraft vid spänningspåslag.
Jodå det finns, de växlar på / av vid en strömpuls.
Användarvisningsbild
AntiZ
Kontakt:

Inlägg av AntiZ »

Är det helt heligt att inte göra åverkan på bilen (borrhål)?

Annars är nog det alternativet som jag tror någon skrev tidigare att sätta dit en för ändamålet gjord plåtbit bakom nummerplåten (om du har någon på bra ställe).

Jag har en plåtbit från biltema som är fastsatt med små mollyplugg. Går lätt att skruva bort och syns inte bakom nummerplåten. De extraljusen jag har är gjorda för att inte behöva stag (med det skadar ju inte att ha det).

Som flera andra skriver är jag högst tveksam till sugkoppar (speciellt i kyla) och permanenta magneter som hållare skulle säkert fungera utmärkt. Tills du ska få bort dem. Jag har en 30 Kg Neodym från Classe på kylskåpet och den får jag bara bort om jag drar den ut mot en kant (med repor i lacken som följd). Risken är också överhängande att det blir deformationer i plåten när man ska ta bort dem. Alternativt när de monteras.
Elektromagneter är som sagt lite vanskligt om spänningen släpper.
Sedan kommer tyvärr allt annat än en takräckesmontering av ljusen dra tills sig farbror blå, som inte kommer bli imponerad. Om du inte har dragit ett spännband runt allt.

Vore jag dig skulle jag koppla in HID Xeon i helljuset istället.

Eller så köper du en extra huv som du går lös på och gör en rally-installation.
http://www.dogboxmedia.co.uk/blog/wp-co ... c_4578.jpg
Då kan du sedan ev. återvinna den när du ska filma.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Kom och tänka på denna tråd när jag såg detta i ett klipp på youtube, Till er som inte trodde på lösningen :)
Dom har kört genom hela usa med ett takräcke som sitter fast med sugproppar på taket och lasten ser ut att bara vara surrad i räcket :shock: !!
Nu har dom förvisso kört i varmt klimat, kan ju vara en helt annan femma hur gummit i sugpropparna beter sig vid lite kyla.

Mitt projekt blev dock aldrig av, men är fortf lite smått sugen på att skaffa en liknande lösning till nuvarande bil.
Kanske med magneter https://www.diodhuset.se/magnetisk-hall ... gL12vD_BwE
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar