Elmannen: Javisst är det en kabelhållare för labbsladdarna

I natt vaknade jag av uppenbarelsen att jag glömt min nymålade hängare ute på verktygsbänken, så det var bara att stiga upp.

Efter någon timmes upptinande monterades den på väggen...

Sladdarna på plats. Ska bli riktigt skönt att slippa ha dem runtdrivandes på bordet!

Krokodilklämmorna hänger på plats på raden med magneter.

Nästa projekt blev att montera dörrar på det vita skåpet. Detta blev ett helt projekt eftersom inget passade som de skulle (standardisering, jaha....) så det fick bli pluggande av de gamla hålen och utmätning av nya.

En whiteboard har jag länge velat ha, men jag har aldrig fått plats med det... Nu hade jag inte heller så stor plats, men jag beslöt mig för att trycka in en ändå.

En glasskiva fick agera witeboardtavla.

En värmeplatta, en madrass, ett lakan och en furulist. Vad kan det bli?

korkplattan kläs med madrassen som sedan lindas in i tyget från lakanet...

Furulisterna täljdes till så att det blev ett handtag. Nu har vi såklart en liten tavelsudd

Tavelsudden och whiteboardpennorna ska inte heller driva runt på bordet, så de behöver en hållare. Diskuteras ska dock inte hur bra färgen torkar ute när den, här efter knappt två minuter, är helt genomfrusen...

Målad och monterad på väggen. Hållaren har tre snäppfästen för pennor och ett för tavelsudden, man bara trycker in pennan mot skåran så klickar den fast.

En penna och sudden på plats...

Mer kommer..