Hej. Kom just på att det vore trevligt att bygga en "egen" portabel MP3-spelare. Tror dock ej att jag ännu har kunskapen för att designa det hela själv.
Undrar därför om någon vet nåt komplett kit med en MP3-spelare? Så att man bara behöver löda och sätta ihop det hela. Vet att ämnet varit uppe förut men jag har inte hittat något så komplett som jag vill ha det
Det mest kompletta du kan skaffa om du vill "löda ihop" själv är yampp-3/USB om du vill ha med hårdisk och yampp-7 om du kan nöja dig med minneskort (CF eller MMC tror jag)
Det svåraste är nog att lära sig programmera en microcontroller. När du väl lärt dig det borde det inte vara några problem att göra både det ena och det andra. När det gäller filsystemet beror det lite. Ska du köra FAT32 kan det bli lite småpilligt, men det är många där ute som lyckats med det så det går om man vill. Sägs dessutom att FAT32 är ganska simpelt.
FAT filsystemen (FAT12/FAT16/FAT32) är väldigt simpla filsystem till din uppbyggnad, är du bara duktig på att programmera så kommer inte dessa filsystem vara till några större besvär att implantera.
FAT12 och FAT32 har vunnit mest popularitet bland hobby OS utvecklare och ett flertal dokument finns om dessa, dock är alla FAT filsystemen så väldigt lika att man kan använda ett dokument om FAT12 för att implantera FAT32.