Rent instinktivt skulle jag säga nej. Men då enbart på grund av att jag inte skulle vilja ha etsvätska i något jag använder till mat eller matlagning. Ingen underbyggd åsikt alltså utan magkänsla (som det så fint heter numer).
Återanvända. Den blir ju kall efter ett par timmar.
Jag kommer förmodligen att bygga någon etstank istället. Jävlar vilken skillnad det är på kall och varm etsvätska.
Etsvätska (kanske lite beroende på vad man använder? Saltsyra + väteperoxid eller natriumpersulfat?) avger väl korrosiva gaser? Kanske ingen höjdare i mikron?
Jag förstår inte hur man kan vilja köra med saltsyra när det finns ett bra etsmedel (natriumpersulfat) utan alla nackdelar med saltsyran.
För att svara på frågan, det finns ingen risk med att köra natriumpersulfat i micron mer än att man *aldrig* ska mixa mat och kemikalier. Men har du en micro som inte används för matlagning så är det okej.
Jag brukar värma etsvätska i en kanna av härdat glas (typ kaffekanna) på spisen till 70 grader.
Jag droppade idén med micron.
Hittade/fick en gammal kastrull av köks-chefen här hemma. Ursäkta språket men JÄÄÄVLAR vilken skillnad mot att försöka etsa i nått varmvatten-bad. Nu tog det ju bara några minuter istället för 45.