Hej
Jag hade ett universalt fjärrstyrt centrallås där kretkortet brände eftersom säkringshållaren smälte och inte säkringen. Då detta hände har jag ju ett kasst kretskort med diverse kassa komponenter på det.
Eftersom jag har motorer och diverse komponenter så borde det räcka om jag köpte ett kretskort och löda över de fungerande komponenterna till det nya istället för att köpa ett till centrallås och ha ännu fler motorer i onödan. Plus att man kan lära sig lite också.
Nu var ju det att jag är nybörjare och lär behöva ett el-schema över hur det kan se ut?
Och ska du ha schema är det väl bara att googla efter det eller? Om du vill få det härifrån är det en bra idé att skriva VILKET motorlås det rör sig om...
Näpp. Oftast brukar man kolla efter text på de enheter man vill klura med, det kan stå ASSA eller DORMA eller liknande på och då oftast några tecken (tal och/eller bokstäver) osv. Återger man dessa ökar chansen för att någon kan svara extremt mycket.
Ett bild säger ju mer än 1000 ord, det kan alltså också vara en idé men då menas ett (eller fler) vettiga kort, ingen suddig klump från 3 håll.
Om du har monterat det själv så borde det stå tillverkare och modell på lådan det levererades i. Alternativt i katalogen/webbsidan där du beställde det.
Om det är original så borde uppgifter om vilken bil det är (tillverkare, modell och årsmodell osv.) vara till stor hjälp.
Däremot om någon tidigare ägare har monterat det själv kan det vara kinkigare att få fram uppgifter.