pbgp skrev:Hej Anders!
Det var mig en erbarmlig 8/L, den verkar dock ha hamnat i goda händer. Du sporrar mig att äntligen ta tag i renoveringen av min PDP-8/e (samma maskin som jag nämnt i epost till dig). Du fick mig också att registrera mig på forumet, nått jag tänkt göra länge.
Jag reggade pdp8.se för ett tag sen, där kan ni se bilder på min 8/e.
Hoppas renoverandet går bra. Jag tror faktiskt jag kan hjälpa dig med reservdelar, men du kan väl PM:a eller maila mig om det?
/Pontus.
Trevligt att se dig här. Jag hör av mig, det fattas redan några bitar...
Man måste säga att Digitals manualer och hårdvara är gedigen. Det märks att dessa prylar byggdes i en tid då allt inte var slit och släng. Vi har manualer både i papper och på mikrofilm! Mjuvara finns på remsa...
Kul med alla kommentarer, jag kommer inte ge upp än... Dagens övning är detta:

Nätagget utan kläder, befriad från plåten och lite avborstad. Kondingarna ska kopplas bort, måste bara märka upp kablarna först. För att få bort vissa komponenter så har jag behövt löda bort en och annan sladd, enligt reglen att löda bort och löda dit den innan nästa sladd flyttas. Allt för att inte göra bort mig!

Så här många skruv har jag lossat på hittills, rostiga spårskruv urk! Dessutom är det tumgänga... Man kan också notera att säkringshållarna var lite spröda.