USB spionage

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
ElDanny

USB spionage

Inlägg av ElDanny »

Satt och snokade lite i pcföralla, där dom hade en usb spion. man pluggade altså in den i någon annans dator och sen så registrerade den vad man tryckte på för tangenter osv, tog även skärmdumpar med jämna mellanrum. säkert något mer, min fråga är om de går att kombinera denna med någon slags trådlös internet eller nätverk som jag kan komma åt från en annan dator..? frågan är egentligen om de går att bygga in ett nätverk i en annans dator utan att denne vet om de, för att göra de enkelt så kanske man säga så här : ett vanligt nätverks kort har väl bara en åtkomst adress, eller hur man ska utrycka sig. går de att lägga in någon slags hemlig adress så att när användaren loggar in på internet så ansluts den automatiskt till min "mottagare"

Påpeka inte mina kunskaper för jag har inga....
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Re: USB spionage

Inlägg av ElectricMan »

Vad är det du vill ha ut för information?

Att se vad användaren surfar till, samt lösenord är ju enkelt att fixa över trådlöst eller trådat.
http://infinityexists.com/videos/episode20/
http://infinityexists.com/videos/episode1/

Men som sagt, vad exakt vill du ha för information från "offret"? :badgrin:
ElDanny

Inlägg av ElDanny »

haha lite koder och samtal bara haha inget märvärdigt, jag vill bara veta om de går att göra ens :P :| 8) :lol:
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Klart det går. ;)

Men om vi ska diskutera detta här tror jag inte... :)
Kolla Flashback.
Senast redigerad av ElectricMan 4 november 2010, 20:06:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Varför strula med USB? är det inte enklare att installera ett "rootkit" och lämpligt övervakningsprogramvara? Kan man komma åt maskinen att installera USB kan man väl dra igång en mjukvaruinstallation med?
ElDanny

Inlägg av ElDanny »

Andli de e fan sant, men om användare instalerar om datorn direkt då ? ;) måste hålla för de med
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Och om användaren rycker ut USB stickan?
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Om användaren har avaktiverat autostart på USB & CD/DVD är det ganska kört ändå...
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Ja, de flesta hacken utnyttjar det TOTALT värdelösa U3-systemet med sin obefintlihga säkerhet, det gör ju att man kan autostarta valfri kod på en USB-sticka genom att bara stoppa in den i någons dator, det förutsätter ju dock att den har autostart från CD påslaget (vilket windows afaik fortfarande har) precis som Icecap påpekade.

Jag har eller hade en färdig image (som jag hittade på nätet alltså) man lade ner på en U3-sticka av rätt märke (sandisk i mitt fall), tror den hetter "switchblade" som på några sekunder dumpade ut massor av info i en loggfil på usb-minnet, typ användarens windowslösenord, användarens lösenord på siter lagrade i IE, diverse andra lösenord till typ ICQ och liknande, produktnycklar, surfloggar osv..

Det skulle även funka med låst skärm, men det ville inte när jag försökte, kanske ett tilltäppt hål ?

Iaf så kostade det väl en hundralapp för USB-minnet och lite googlande så hade man det verktyget i handen.. Inte exakt det du söker, men dom lär utnyttja samma "exploit" i U3.
Skriv svar