För er som har svårt med långa historier, scrolla ner.
Jag bor i Stockholm, har flickvän i Glasgow, och lägenhet i Berlin. Jag arbetar som IT chef i Stockholm och reser ofta. När man ser städer som Glasgow, med blott 500000 invånare, och av UNESCO utsett till världsmusikhuvudstad 2009, eller fem miljonerstaden Berlin är det lätt att se vilket ynkligt kulturkapital vi i Sverige ofta kan anses ha. Jag träffade min flickvän Jennifer för ungefär ett år sedan vid berlinmuren under ceremonien av dess fall 20 år tidigare. Hon är - om inte i världen - så i alla fall i Europa, en ganska känd konstnär / illustratör som jobbar med musik intensivt på den skotska scenen. En del av hennes mångfald kan beskådas på jennysoep.blogspot.com
Min högsta önskan är att hon ska flytta hit egentligen, även om det inte hör till saken. Hursomhelst är hon vad man kan kalla för 'mediaintensiv' och ajour med världens musik, dess händelser och vad som är "coolt" i branschen. Det lackar mot jul och jag skulle vilja ge henne det hon helst av allt vill ha - "The Tagtool". En tagtool kan inte beskrivas. Den måste visas, så jag gör det här med ett par länkar:
http://www.tagtool.org/wp/2010/06/27/ta ... in-canada/
http://www.tagtool.org/wp/2008/02/22/ta ... -tutorial/ (Fanijo's guide är bäst för exakta komponenter)
Här kan du börja läsa som har lite ont om eventuellt tålamod

Mjukvaran, och byggsatser ligger öppen på www.tagtool.org
Jag undrar om det finns någon på detta forum som vill bygga en eller 5 eller 10 tagtools mini? Jag behöver bara en, men med tanke på att dessa inte går att köpa - ens på e-bay - utan ENDAST byggs av entusiaster, så kan det vara idé att bygga fler än en till mig om man kanske vill sälja? Primärt vill jag köpa en eller möjligen två. Är det någon som kan hjälpa mig med detta? I så fall kan det nog vara bra att jag köper två om en skulle gå sönder. Kolla gärna upp om du är intresserad av fenomenet / idén, för de är inte dyra, mitt problem är att jag saknar kompetensen och vill gärna köpa in den. Kan också tänka mig att gå i deal med någon som är bra på elektronik och kränga över e-bay eller så. Ber om ursäkt om detta inte faller i god jord, men som ni ser är affärsidén vidöppen för er läsare. Vill du och kan göra en Tagtool mini till mig till julen, så hör gärna av dig till mason.verger attt gmail.com.
Tack för mig.