Ett litet glädjerop: wohoo
Så där nu var den klar, min egen lilla c-pen. Gick fint med 10 mellanlager i ANN:et, nästan 100% säkerhet på inscanningarna (har bara testat med ett teckensnitt åt gången änsålänge, lite fusk där). Klarar inte att hitta mellanrum mellan meningar om man inte drar med väldigt jämn hastighet, får nog sätta på en tachometer från en datormus eller något...
Den här gången organiserade jag indatan så att jag delar in varje bokstav i 5*5 rutor, sedan får varje ruta vara en ingång till neuronnätet, alltså 25 ingångar. varje ruta får sitt värde efter hur många svarta pixlar som finns i det området. Det här funkade mycket bättre än att skicka in en hel bild i nätverket och det sparade massor av minne och hastighet!
Nu använder jag bildsensorn
S9227 från elfa med 512 pixlar i en rad. Ger jättefin bild, och snabbt läser den!
Har även byggt en liten handhållen plotter som skriver ut bokstäver, den är dock inte helt klar än...

behöver en rem
Så om någon funderar på att använda dessa bildsensorer eller vill använda neurala nätverk i en mikrokontroller så hjälper jag gärna till !