Fått nya 7414 nu som ska testas så snart jag hinner. Drar på tjänsteresa resten av veckan så tidigast helgen finns tid att leka ordentligt. Funderar på om jag kan flytta logiken till apparatskåpet ist för att ha den i knutpunkten i gantryt, på så vis blir det kanske mindre störningar. Men det förutsätter att signalen från de optiska givarna inte smutsas ner på vägen genom e-kedjorna där de ligger tillsammans med motorkablaget. Fortfarande mycket förundrad varför jag får sånna konstiga problem så som att schmitt triggern helt deaktiveras av störningarna medans invertern i 7414 fortfarande fungerar, skumt som attans. Håller tummarna att de nya 7414 fungerar bättre. Men tror oavsett att jag flyttar logiken till skåpet.
Tänk om jag kunde använda de brytarsystem jag byggt på så länge och som jag tycker är ganska nice om jag bara får ordning på störningarna. Inget skulle göra mig gladare.
Denna vecka har jag ju lovats lev från Solectro men vettetusan, inte hört ngt från dem på ngn vecka så vågar inte hoppas. Vore nästan skönt att inte få ngt paket på ett tag, har ingen ork numera. Jobbet suger musten ur mig för tillfället så all ledig tid går i princip till vila (inte likt mig men så är det).
Skulle egentligen beställa ännu mer godis från Solectro denna vecka (för Z-axeln) för att få det inom rimlig tid, så planen håller. Men börjar bli sugen att ta en paus i byggandet. Kanske bara köpa en spindel/VFD nu och försöka kicka igång den biten med Mach3, kylsystemet, spindelfäste osv. Har ju egentligen fullt upp med att bygga Y-axeln nu när dessa grejor kommer så ingen brådska med Z-delarna ännu.
Nu har jag fått skriva av mig lite iaf

Mvh Love