Blir till att beställa jobbet av ngn tror jag om det inte finns färdiga fästen för den spindeln.
//L

Min 7414 är rökt av ngn anledning. Antingen beställer jag en/flera nya och hoppas på bättre lycka men börjar seriöst bli leds på detta fipplande med separata kort osv. MYCKET sugen att beställa en givare med inbyggd hysteres typ OHB900 eller H22LOI (hall resp. optisk), vill helst köra OHB900 (hall) men vet inget om reproducerbarhet eller skaktålighet så har kontaktat leverantören för svar på dessa frågor. Båda givarna skulle gå att koppla in mot G540n rakt upp å ner utan strul, dock kräver ju den optiska lite mer kablage (en mer än idag) iom den aktiva utgången och skulle slippa att dra om kablaget med hallgivaren (en kabel mindre).
 Min 7414 är rökt av ngn anledning. Antingen beställer jag en/flera nya och hoppas på bättre lycka men börjar seriöst bli leds på detta fipplande med separata kort osv. MYCKET sugen att beställa en givare med inbyggd hysteres typ OHB900 eller H22LOI (hall resp. optisk), vill helst köra OHB900 (hall) men vet inget om reproducerbarhet eller skaktålighet så har kontaktat leverantören för svar på dessa frågor. Båda givarna skulle gå att koppla in mot G540n rakt upp å ner utan strul, dock kräver ju den optiska lite mer kablage (en mer än idag) iom den aktiva utgången och skulle slippa att dra om kablaget med hallgivaren (en kabel mindre).  Men veckorna rusar fram så de e ju snart helg igen
 Men veckorna rusar fram så de e ju snart helg igen 
 Trots att jag slängde upp den på kopplingsplatta helt utan tanke på eventuella störningar kan jag inte få den att fallera, jag sänker signalnivån till ett minimum, jag går från någon Hz till kHz utan att jag får den att missa. Bra för att provocera extra tar jag bort alla jordningar på oanvända grindar, men lik förb*t går den klockrent
 Trots att jag slängde upp den på kopplingsplatta helt utan tanke på eventuella störningar kan jag inte få den att fallera, jag sänker signalnivån till ett minimum, jag går från någon Hz till kHz utan att jag får den att missa. Bra för att provocera extra tar jag bort alla jordningar på oanvända grindar, men lik förb*t går den klockrent  Till saken hör att jag letade på kretsen i min "labblåda" som jag bara har för att snabbt kunna testa oilka idéer (se sista bilden
 Till saken hör att jag letade på kretsen i min "labblåda" som jag bara har för att snabbt kunna testa oilka idéer (se sista bilden  )
 )

)
 )
 Jag måste ha eldat upp den, frågan är hur. Och varför inverteringen fungerar men inte hysteresen, å det är på alla kanalerna, mycket skumt. Får hoppas de nya kretsarna mår bättre. I brist på annat kanske jag skulle ta å göra samma test som dig (har dock inte all utrustning för det men ska se va jag kan åstadkomma) Har ju gjort tester med vridpot på in-sidan och multimeter på ut-sidan och dem följer varandra men inverterat som sagt.
 Jag måste ha eldat upp den, frågan är hur. Och varför inverteringen fungerar men inte hysteresen, å det är på alla kanalerna, mycket skumt. Får hoppas de nya kretsarna mår bättre. I brist på annat kanske jag skulle ta å göra samma test som dig (har dock inte all utrustning för det men ska se va jag kan åstadkomma) Har ju gjort tester med vridpot på in-sidan och multimeter på ut-sidan och dem följer varandra men inverterat som sagt.

låter som att det ska vara störningar men det är svårt att se eftersom jag inte har något schema på hur du kopplat eller några bilder på kabeldragninar (i detalj) och eventuella kopplingspunkter. Hur är det med dina motorkablar, är dom partvinnade innanför det gråa höljet? Eftersom du använder Gecko 540 är det ju rätt "rakt på" med kopplingen, så det enda jag kan tänka mig är att dina kablar från sensorerna fångar upp störningar från motorkablarna (eller blir det störningar oavsett om du kör eller inte?). Har du provat att dra tillfälliga kablar från sensorerna till "Schmitt-kortet" och då lagt dom långt från motorkablarna?
 låter som att det ska vara störningar men det är svårt att se eftersom jag inte har något schema på hur du kopplat eller några bilder på kabeldragninar (i detalj) och eventuella kopplingspunkter. Hur är det med dina motorkablar, är dom partvinnade innanför det gråa höljet? Eftersom du använder Gecko 540 är det ju rätt "rakt på" med kopplingen, så det enda jag kan tänka mig är att dina kablar från sensorerna fångar upp störningar från motorkablarna (eller blir det störningar oavsett om du kör eller inte?). Har du provat att dra tillfälliga kablar från sensorerna till "Schmitt-kortet" och då lagt dom långt från motorkablarna? ) Tog en liten filmsnutt som visar funktionen (och ett försök till att visa precision/repeterbarhet också).
 ) Tog en liten filmsnutt som visar funktionen (och ett försök till att visa precision/repeterbarhet också).
 )
 ) )
 )

Då kommer du ju aldrig att nå fram till home-switchen....
 Då kommer du ju aldrig att nå fram till home-switchen.... 
  Fick du ut filmen PeterH? Skulle vara intressant att se. Eller om du har en uppskattning på reproducerbarhet? Är dem NO eller NC förresten (läser datablad nu).
 Fick du ut filmen PeterH? Skulle vara intressant att se. Eller om du har en uppskattning på reproducerbarhet? Är dem NO eller NC förresten (läser datablad nu).
 )
 ) Lite av charmen med nätet, man tvingas tänka själv oxå
 Lite av charmen med nätet, man tvingas tänka själv oxå  

Eller så kör man ngn logik mellan givaren och G540n så är det problemet löst.
 Eller så kör man ngn logik mellan givaren och G540n så är det problemet löst. Hittade 4 st av NC-modellen på ebay så funderar på att slå till! Som Ni ser är jag lättpåverkad åt olika håll, suger upp tips som en svamp och agerar nog ibland liiite förilat men sån är jag
 Hittade 4 st av NC-modellen på ebay så funderar på att slå till! Som Ni ser är jag lättpåverkad åt olika håll, suger upp tips som en svamp och agerar nog ibland liiite förilat men sån är jag