S: Elektrikerlärling

Mackan
Kontakt:

Inlägg av Mackan »

Hej Alla,

Nu skall ni få höra. Jag har vid 35års ålder insett att jag vill ta tag i det jag i grund och botten är utbildad till, nämligen till elektriker.
Jag har 3år på högskola samt ett antal med år i elektronik/programmerings-branschen. Jag har dock beslutat mig för att ha elektronik & programmering som en hobby, som jag i och för sig aldrig kommer att ledsna på, i stället för ett yrke.

Min situation är följande. Jag har varit i kontakt med ECY och enligt dom så kommer jag att behöva gå som lärling i 720 timmar i stället för 1600 timmar då jag läst en ettårig påbyggnadsutbildning till industrielektriker. Jag har också den teoretiska delen på ABL,ABH avklarad och godkänd.

Jag bor med min familj utanför Enköping i Fjärdhundra och har således nära till både Uppsala, Västerås och Sala osv. Jag kommer nu i dagarna att sätta mig ner och ringa runt till El-firmor i närområdet för att kolla intresset av att ta in mig som lärling.

Jag lägger även ut denna tråd här på elektronikforumet då jag vet att det finns flertalet personer som jobbar som elektriker och är medlemmar här. Förhoppningsvis kanske någon av er behöver anställa en lärling eller känner någon som skall göra det.

Hör gärna av er om ni vill ha mer information.

Med vänlig hälsning,
/Markus ”Mackan” Dahlberg
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Re: S: Elektrikerlärling

Inlägg av danei »

Få man verkligen sälja lärlingar? :vissla:
Mackan
Kontakt:

Inlägg av Mackan »

:?:
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

S brukar betyda Säljes :lol:
Mackan
Kontakt:

Inlägg av Mackan »

Klart jag förstod att det var det som "danei" menade :D

Körde bara enligt denna instruktion
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 18&t=15887

Mvh,
/Markus
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Den var kanske inte så lyckad. Jag läser mest under "ny inlägg" så då tittar man inte först under vilken kategori det ligger. Jag tycker inte att man ska rekommendera att "S:" betyder olika på olika ställen.
Skriv svar