Ok jesper, jag förstår din poäng, det ligger alltså något rebelliskt i det hela!
Såg nu att det är du som ligger bakom yampp som jag stött på några gånger tidigare, bl.a. när jag höll på med min "i-radio", imponerande arbete!
Jag håller inte med om att iTach's hjul skulle vara fyrkantigt, de har ju ett väldokumenterat protokoll (som du just implementerat) och som vem som helst kan implementera på Mac, PC, Android, iPhone eller vad du vill. Dessutom är hårdvaran sådan att den ganska enkelt kan byggas ut för att prata med rätt många andra prylar, exempelvis den RF-sändare jag byggt för att styra NEXA. Jämför t.ex. med den här välfriserade prylen som gör samma sak fast på ett, i många avseenden, sämre, dyrare och fulare sätt tack vare ett mer potent marknadsföringsteam:
http://thinkflood.com/products/redeye/
Grejen med min "i-radio" är att gå mot strömmen, vända på steken och istället för att göra tillbehör till iPåd, göra ett alternativ till självaste iPåd som funkar med de tillbehör som andra redan gjort en masse. Det finns tonvis med dockor och många stora tillverkare integrerar ju iPåd-dockor i sina TV, förstärkare, bilar, och allt möjligt. Tänk dig en liten trådlös dongel utan display, utan knappar och i storleksordning tändsticksask som du (istället för en iPåd) stoppar ner i dockan - vips så har du fått en UPnP-renderer (flerzonsljud), UPnP-streamer, internetradio och kanske tom Spotify-klient till din befintliga apparat (docka med inbyggda högtalare för 200 kr, klockradio, stereo, TV, bil eller vad det nu är) och detta till en kostnad av några hundralappar. Detta är väl att rebellera om något.