DVD Hackers?
DVD Hackers?
Hej!
Ny på forumet, som jag tycker är formidabelt.
Jag pillar en del med PIC'ar och annat skojigt inom det området.
Har ett projekt för avkodning av knapparna på panelen i en bil, för att styra utrsutning som inte sitter där orginal.
Ett problem som jag sprungit på är att dvd'n som sitter i bilen endast spelar amerikanska skivor.
Spelaren är gjord av Panasonic, den har ingen fjärr och jag hittar ingen info på nätet om hur man kodar om den.
Jag vet att det går eftersom det finns några ex som är omgjorda, av olika skäl så vill jag inte använda den "leverantören" igen utan vill lösa det på annat sätt.
Det handlar om ca 50 spelare så det finns en slant att göra för någon som är intresserad.
Info om spelaren:
På spelaren, på undersidan, står det : Model nr: 28184 5Z100, ref nr:
CN-VN6390Z
Inuti på kretskortet står det : Panasonic, M3J477036D
Någon som har en ide?
-- Jonas
Ny på forumet, som jag tycker är formidabelt.
Jag pillar en del med PIC'ar och annat skojigt inom det området.
Har ett projekt för avkodning av knapparna på panelen i en bil, för att styra utrsutning som inte sitter där orginal.
Ett problem som jag sprungit på är att dvd'n som sitter i bilen endast spelar amerikanska skivor.
Spelaren är gjord av Panasonic, den har ingen fjärr och jag hittar ingen info på nätet om hur man kodar om den.
Jag vet att det går eftersom det finns några ex som är omgjorda, av olika skäl så vill jag inte använda den "leverantören" igen utan vill lösa det på annat sätt.
Det handlar om ca 50 spelare så det finns en slant att göra för någon som är intresserad.
Info om spelaren:
På spelaren, på undersidan, står det : Model nr: 28184 5Z100, ref nr:
CN-VN6390Z
Inuti på kretskortet står det : Panasonic, M3J477036D
Någon som har en ide?
-- Jonas