Fast nu går vi lite på allvaret

Ber om överseende om jag använder fel uttryck eller namn på komponenter, jag är inte expert på området utan vet bara vad jag vill ha

Vad jag vill uppnå:
Exakt samma funktion som på filmen nedanför, fast möjligheten att använda 1, 2 eller 4 lysdioder per "kanal", om vi nu kallar höger och vänster för varsin kanal.
Funktionsbeskrivning, vänster diod blinkar snabbt 2ggr, sen blinkar höger diod 2ggr snabbt och så fortsätter det.
Exakt spec. på dioderna kan såklart erhållas, alternativt om andra dioder än de jag har bör användas.
Vad jag vill ha
- Kopplingsschema, hur jag ska löda ihop de olika delarna.
- Komponentlista, vad som behövs och vart det kan köpas
Strömförsörjning
Istället för drivas via batteri som på förra bilden, så vill jag kunna driva dem via 2st AA batterier, ett 9v batteri eller sådan "eliminator" man kopplar i väggen.
Jag förmodar att antalet dioder reglerar vad man behöver för försörjning.
Krav
Jag vill inte ha ett kretskort som är 5x5cm, för det får inte plats. Utan lösningen ska vara så nära, storleksmässigt som på bilden nedanför.
Samtidigt hålla nere komponentkostnaden, om samma funktion kan uppnås med andra/billigare komponenter så bör denna användas.
Min kunskap begränsas till att löda och läsa kopplingsscheman och förstå vad jag gör, däremot är jag urdålig på att förstå de enskilda komponenternas funktion eller möjligheter, utan att någon talar om det

Ersättning
Då jag antar att Ni som är insatta, löser detta på under en timme, är väl 400kr i fickan lagom slant.
Kan köra via Paysongaranti om så önskas, så ser ni pengarna, men de släpps när Du är klar med "arbetet"
För dig som visar framfötterna finns mer jobb!!
Skicka PM eller så med intresseanmälan, du bör dock ha något att visa upp som referensobjekt som styrker att du vet vad du gör

Filmen som visar funktionen
Hur den krets jag fått tag på ser ut
http://www.quiba.se/led1.jpg