Hejsan.
Är nyregistrerad och har försökt spana lite var jag törs ställa denna frågan på forumets olika kategorier. Ber om ursäkt
ifall jag chansade fel.
I detta filmklipp;
Så har han antagligen en sensor ibörjan och slutet av trappan. Sen tänds belysningen stegvis.
-Jag gillade detta och är himla sugen på lyckas trolla ihop det, eller låta elektrikern göra det, här hemma.
Men för mig som har precis noll koll på vad för prylar det finns att köpa, så ber jag vänligt om er hjälp.
Förmodligen så säljer filmägaren något, såg nu att det stod en webbadress där men sidan innehöll inte direkt något mer än filmklippet och hans email.
Funderar på komplettera med en vanlig knappt och med en signaltråd som aktiverar alla lampor på stört under några bestämda sekunder.
Men någon form av hjärna behövs ju, både i mitt huvud och som styr/skapar detta resultat.
Några förslag?
Tack på förhand.
LED-trappbelysning,Vad krävs det för prylar för uppnå detta?
-
Re: LED-trappbelysning,Vad krävs det för prylar för uppnå de
Förmodar att du inte har sökt nåt här. Var en precis likadan tråd upp om detta häromveckan 

Och med tanke på att det är exakt samma inlägg på tuben som det hänvisas till skulle jag inte bli förvånad om det är samma TS med nytt nick... Behöver ju inte vara så men ändå
myrrol: om du verkligen är helt ny på forumet så säger jag välkommen! Börja din upptäckt på forumet med en enkel sökning (titta uppe i högra delen av forumet). Där kan du söka på trappbelysning och andra passande sökord. Om du inte hittar vad du söker kommer du tillbaka hit och söker fler svar...

myrrol: om du verkligen är helt ny på forumet så säger jag välkommen! Börja din upptäckt på forumet med en enkel sökning (titta uppe i högra delen av forumet). Där kan du söka på trappbelysning och andra passande sökord. Om du inte hittar vad du söker kommer du tillbaka hit och söker fler svar...
Åh förlåt, tänkte inte så långt. Fick se detta tipset häromdagen och blev allt för ivrig. Men nej jag är inte den som skapade den tidigare tråd ni skriver om. Dock var det ett dåligt tecken ifall han nu vore tvungen att fråga pånytt.
Ni får gärna nämna länken inom forumet, men jag ska testa sökfunktionen.
- som sagt, ber om ursäkt och en moderator får gärna radera min fråga.
Ni får gärna nämna länken inom forumet, men jag ska testa sökfunktionen.
- som sagt, ber om ursäkt och en moderator får gärna radera min fråga.
-
Här raderas inget.
Här har du en som avhandlade detta för inte länge sedan.
http://elektronikforumet.com/forum/view ... pbelysning
Här har du en som avhandlade detta för inte länge sedan.
http://elektronikforumet.com/forum/view ... pbelysning