Vad fungerade inte? Gå till katalogen där du laddat ned filen. Finns den där? Dvs i C:\Users\Bobbys\Download. Då borde du kunna dubbelklicka på den och få frågan om du vill packa upp den. Packa upp den i en katalog, tex C:\Users\Bobbys\MPLAB. Sedan kör du setup.exe från den katalogen.
Notera att detta inte har något att göra med PIC, Microchip eller MPLAB. Det beror helt på hur du har din dator konfigurerad.
Vad exakt försöker du göra då du får felmeddelandet?
Jag vet inte hur det är i Windows 7, men det ser ut som om
zip-filerna har fått vanliga Windows-ikoner. Som att kopplingen
till zip-programmet har försvunnit, och Windows inte vet
vad det ska göra med filerna.
bobby skrev:jag kör en piratkopierad verision av windows7...
Låter som din dator eventuellt är en infektionshärd av spyware, virus, botnetklienter och annat skit som gör den obrukbar. Att tänka på med piratade programvaror och OS är att ofta är programvaran riggad med botnet och spyware av mer eller mindre ljusskygga organisationer och sedan utlagd på torrentar och liknande.
Man får mycket pengar för att hyra ut botnet nuförtiden.
bobby skrev:ELFA va ju svinigt DYYYYRT om man jämför med kjell för momsen kommer uppå när man köper vid ELFA och dessutom så har dom PICs med inbyggd kristall på kjell men själva PICprogrammeraren lite billigare på ELFA...
Det finns inte en enda PIC på Kjell som inte är billigare på ELFA. Även om man slår på momsen.....
för att jag är en student som sitter tillfälligt i rullstol så jag har ingen inkomst direkt så jag gav min granne 100:- så kom han in o installerade windows7...
Då blev du blåst av din granne... Han sålde dig stöldgods. Dessutom kan du köpa en riktig windows 7 studentverion för 29$ och många universitet och högskolor i Sverige har deal med MS så att de får dem gratis...
Edit:
MEn om vi återgår till kärnfrågan: Kan du få tillbaka din association för zipfiler så du kan öppna dem och installera? Kanske samme granne kan hjälpa?
Så där blir det (helt naturligt) då man flyttar ett befintligt projekt till
en annan katalog/path. När du öppnar projektfilen så stämmer självklart
inte de kataloger som finns i projektfilen sedan senaste (i gamla katalogen).
Bara att rätta till det (eller att skapa ett nytt projekt om det inte är mycket).
Men varför visar du detta alls ? Det är ju bara att göra exakt som
det står i rutan ! *Har* du gjort det ? Var det problem med det ?
Gäller detta fortfarande exempelprojekten till PICkit2 ?
Jag har för mig att jag aldrig hade detta problem, installationen av
exempelprojekten hamnade direkt i en katalog där de skulle vara och det
stämmde även överens med projekten "C:\PK2 Lessons\LPC Demo Board\..."
Om manpackar upp filerna någonannanstans så gör man ju det medvetet och
då har man normalt även kompetens att fixa eventuella följder av det, t.ex
det som du såg nu.
Det jag har för mig att jag fick var en fråga om katalogerna för verktygen
eftersom det skiljer på "C:\Programs\..." och C:\Program Files\...".
Det jag har för mig att jag fick var en fråga om katalogerna för verktygen
eftersom det skiljer på "C:\Programs\..." och C:\Program Files\...".
Men där får man direkt ett problem med Vista och Win7. I alla versioner av Windows (9x, 2000, xp) så heter katalogen C;\Program på svenska och C:\Program Files på engelska. För progerammerare finns ett anrop "ge mig programkatalogen" som automagiskt ger dig rätt. Trots detta finns det miljoner program som har "Program files" hårdkodat...
Så i Vista och framåt så "löste" MS problemet så att katalogen alltid heter "C:\Program Files", men visas i utforskaren som "C:\Program". Problemet är bara att installationsprogrammet kanske säger att den installerat sig i "C:\Program Files\Microchip", men i utforskaren ser du "C:\Program\Microchip"...
Du kan tom skapa tre kataloger i roten på C:\ som alla heter "kalle" i utforskaren... Skitsmart.... ahem..
> För progerammerare finns ett anrop "ge mig programkatalogen"
Det är ju mycket möjligt att det anropet används när man skapar ett projekt
men att det sedan (när man väl har fått det aktuella katalognamnet)
lägger det i klartext i projektfilen. Detta är ju aldrig ett problem förrutom
när man flyttar ett komplett projekt till en annan miljö. där katalognamnen
skiljer.
Nu så är det i fallet med MPLAB inget jätteproblem, MPLAB ser att det inte
stämmer och man får en rellativt enkel dialogruta där man bara säger
"använd det som gäller på den här maskinen" så uppdaterar MPLAB
projektet automatiskt.