Jag håller med dig, men i stundens hetta så tänker man inte alltid så klartJimmyAndersson skrev:...Person A tycker att Personer B och C stör, så A börjar störa alla i kupén
som kommer hit och skapar trådar om hur man stör resten av alfabetet...

Absolut! Men jag tycker ändå att problemet är värt att tas upp till debatt!JimmyAndersson skrev:...Så jag skulle hellre rekommendera någon annan lösning.
Varför måste en lösning på ett problem vara destruktivt?
Klura ut något smartare sätt...
...*Det* är något som passar på det här forumet.
Måste vara fler än jag som tycker att detta är ett störande element i vardagen?!
Har ju kommit två varianter av kreativa förslag som typ inte är destruktiva här:
-Noise canceling/FTT verkar ju vara det bästa alternativet som jag förstår det, borde väl inte drabba andra än just dom
som man sitter bredvid och stör sig på, eller? Vet dock inte hur koplicerat detta är att bygga portabelt och litet.
-"Oljud mot oljud principen" är också en fantastiskt bra idé, dock lär man ju störa dom flesta andra när man kör ut Roland
Cedermark eller Vikingarna. Fast folk kanske uppskattar ens insatts, vem vet!

Jo visst är det så, håller också med dig om att vi kanske inte alltid är lika öppna i stan, men som jag skrivit tidigare och som blueint också påpekar:Pejlaren skrev:...det är klart det här problemet är väl storstadsrelaterat och storstadsbor törs inte prata med varandra...
Personligen tycker jag att någon borde uppfinna en automatisk stänga-av-exteran-högtalare-manick som ska finnas på kollektivtrafik, tåg, bibliotek och dyligt. Någon gång i framtiden kanskeblueint skrev:Problemet är att dom gör detta inte bryr sig att dom stör eller förstår detta. Eller är potentiellt våldsamma...