Nu ska makervall få bygga klart kortet så vi får prova hur det funkar på spindeln vi byggde.
Jag har ett par olika skruvdragarmotorer från 9-18V att prova med.
Så bilderna på mitt kort, fick inte till några bra så ni får hålla tillgodo. Det stora hacket upptill är från när jag kapade laminatet innan, och som ni ser så hade jag inte satt nollan tillräckligt långt ner.
Nu ska jag bara tvätta bort fotoresisten (hade inget annat laminat hemma) innan jag löder dit komponenterna, men det blir nog inte idag.
Så nu är det testat med MACH3-styrning av både relä och PWM-frekvens. Funkade fint med min lilla pyttespindel, lite inställningar först bara innan den gick jämnt (basfrekvens för PWM). Blir väl att koppla in den på mitt "breakout"-kort och testa vid en livekörning nån gång.
EDIT: Fick ju lov att sätta en output-signal också som kopplades mot CW-spindelrelä under "Spindle Setup", det var ju dock iinga konstigheter.
Har tillbringat kvällen med att se över varför PCB-GCode gör ett spår runt jordplanet också. Det enkla svaret (tror jag) är att PCB-GCode ber Eagle om "outlines" till alla signaler, EAGLE har en egen dold "signal" för detta kallad _OUTLINES_. Och eftersom Eagle släpper ifrån sig även konturerna på jordplanet så ser inte PCB-GCode någon skillnad på det och kan inte låta bli att generera banor runt det. Jag hade hoppats att PCB-GCode såg varje enskilt nät med namn så att man kunde koda bort t ex GND.
Man får kanske kolla upp att gå via Gerber.
EDIT: _OUTLINES_ är namnet som PCB-GCode säger till Eagle att ge till konturpolygonerna, det finns definierat i en av PCB-GCodes .h-filer.
Hittade ett gäng DELL-adaptrar i jobbets skrotbinge idag. 19,5V och 4,62A lär räcka bra att driva spindeln på Skall bara få igång fräsen igen (eller montera dit de distanser som jag påbörjat).