Motorn är en Mars brushless, kontrollern en Sevcon Millipak och kontaktorn är en MZJ-400A och mer info om den finns på http://www.dccontactor.com/MZJ-400A/MZJ ... Series.htm
För nån vecka sen seglade vi till gotland och under kryss i 15-20 m/s tog båten in extremt mycket vatten. Durkarna flöt och hela motorinstallationen var under vatten.
Nu har jag plockat ut allt och tagit hem det. Jag har sköljt i sötvatten, torkat grejjerna i ugnen och kopplat om allt med fräscha sladdar.
Det är i princip kopplat så här:

När jag kopplar in det så blinkar kontrollern ett felmeddelande som är "contactor fault". Det verkar ju som att kontrollern funkar i alla fall vilket är skönt då det är den dyraste grejjen.
Kontaktorn stängs inte helt klart. Jag har plockat isär den, rengjort och satt ihop den igen. Jag kan inte se något som verkar paj men det kan ju kanske vara själva spolen som har pajjat. Låter det troligt? Det känns som att kontaktorn borde vara ganska robust och klara lite vatten. Hur kan jag mäta på kontaktorn för att se hur den mår? Jag har bara en sketen liten billig multimeter tyvärr.
Är det någon som har tips på var jag kan hitta en kontaktor på 48VDC ~400A i stockholmsområdet? Eller annorstädes och gärna billigt.