Miniprojekt: Party/mobil-stereo

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
kifkroker

Re: Miniprojekt: Party/mobil-stereo

Inlägg av kifkroker »

såhär ser den senaste varianten ut (inte min bild). Dom skickar även med en fläkt+fläns extra av någon anledning. Fläkten, är lödd direkt på den 5v reg som sitter vid den ena kopplingsplinten, syns ur fokus i botten på detta foto (min bild)

Jag vet inte om du känner till att dom gör en 4x100w också med en jättefläns utan fläkt - denna säljs nämnligen även som en 2x100 (där helt enkelt 2 av kanalerna inte är inkopplade, vilket troligtvis är en tidig batch som inte tålde värmeutvecklingen från 4 kanaler). Kanske kan vara ett alternativ om du vill ha fläktlöst i din lilla låda.

Snyggt bygge har jag glömt säga!
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Jag har 2x100W med passiv kylning.

Den består av två delar, en grund-platta och på den en mindre platta med förstärka kretsen.

Så kan man köpa den med 2x100W eller 4x100W och då är det den mindre plattan som skiljer.
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Kanske kan det vara bra att köra Blåtand till högtalaren?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422
Användarvisningsbild
kifkroker

Inlägg av kifkroker »

jag kör med just den blåtands-prylen :D
Användarvisningsbild
maDa
Kontakt:

Inlägg av maDa »

kifkroker skrev:såhär ser den senaste varianten ut (inte min bild). Dom skickar även med en fläkt+fläns extra av någon anledning. Fläkten, är lödd direkt på den 5v reg som sitter vid den ena kopplingsplinten, syns ur fokus i botten på detta foto (min bild)

Jag vet inte om du känner till att dom gör en 4x100w också med en jättefläns utan fläkt - denna säljs nämnligen även som en 2x100 (där helt enkelt 2 av kanalerna inte är inkopplade, vilket troligtvis är en tidig batch som inte tålde värmeutvecklingen från 4 kanaler). Kanske kan vara ett alternativ om du vill ha fläktlöst i din lilla låda.

Snyggt bygge har jag glömt säga!
Ah. De har ju t.om en ännu nyare variant nu med digital volymkontroll. Deras 4x100 har jag sett, men kände att jag hade väl inte riktigt nytta av 4 kanaler för detta bygge, att de skulle ha en 2x100 i samma format har jag missat, men jag kollar ju mest på deras Ebay bara.

Jag vet inte, kan värmeutvecklingen ha knäckt den? Med tanke på att de kör med fläktar på modellerna numera. Vad jag läst så ska de gå ner i thermal shutdown om det blir för varmt, och det har aldrig hänt så.

I vilket fall så beställde jag en ny i måndags, en som på bild ovan. Jag kommer satsa på att ha en fläkt denna gången, dock inte den som sitter på eftersom den troligtvis väsnas en del. Blir en tyst 60mm som drivs av en switchdel (LM2576-5) som jag också kommer bygga in för att kunna driva USB etc. Switchdelen med fläkt drar en 30mA på 12V, troligen ännu mindre på 24V matning.

Tack tack! :)

Bild
Skriv svar