Jag håller på att bygga ett häftigt larm till stugan med hjälp av en velleman k8055 som kopplar larmslingorna till dator via usb. Kortet är ihopbyggt, testat med enkla larmkontakter och programvara är ihopknåpad för att styra hela larmet över internet (det är programskapandet som är min starka sida

Frågan är nu, kommer kortets egen strömförsörjning (USB, 5V XXma) klara av att driva larmslingorna (upp till 30 meter kabel med 2-3 reläer kopplad på)? Eller blir det så stort motstånd i slingorna så att kortet kommer tro att slingorna är öppen hursomhelst? Larmslingorna är tänkt att kopplas med kortets strömförsörjning direkt till de digitala ingångarna. om det nu blir problem, hur bygger jag ihop en enkel extern strömförsörjning för slingorna samt kopplar det till kortet (5V digital in)? (Jag är rätt rudis på el

Jag är fullt medveten om jag kan kan testa för att se vad som händer, men jag har varken tillgång till 30 meter kabel eller alla sensorer som kommer vara inkopplad förrän larmet ska installeras.
// Robin