Automatisk gräsklippare

Berätta om dina pågående projekt.
jeda007
Kontakt:

Re: Automatisk gräsklippare

Inlägg av jeda007 »

PeterH skrev:Koppla bara ihop det mittersta benet på potten med något av dom yttre, förslagsvis det som går mot 5V så funkar det nog...
Testade detta och tycker jag borde fått 0-5 volt då, men jag fick inte det kanske blev lite mycket med min lilla brand även hjärnan fick sig en lite härdsmälta igår:-P
Får testa lite mer idag:-)

Någon som använder sin gräsklippare aktivt? inte nu då kanske:-P
eka

Inlägg av eka »

Putt ! Undrar hur det gått för er som började denna tråden.

Har gått och funderat på lösning i många år och hittade för någon månad sedan robocut-bygget. Blev inspirerad på nytt och plockade hem lite grejor.
Har nu en testrobot som går runt på golvet här inne. Bygger på PIC processor.

Min tanke var att testa med en hårddisk som klippmotor. Den är borstlös och ordentligt lagrad. Såg att någon här redan testat. Hur har det gått? Är den för svag?

Det andra jag konstaterade var att man skrivit om GPS. Tyvärr är noggrannheten alldeles för dålig men jag råkar ha 100 gamla moduler liggande i uthuset så med tiden tänkte jag testa med att låta den hitta mellan alla mina zoner. Alternativt att man använder en som sänder korigeringsdata. Har någon testat hur bra detta funkar?
Användarvisningsbild
sinistry
Kontakt:

Inlägg av sinistry »

Tjena
Jag kan säkert ge svar och tips på många problem en gräsklipparbyggare kan stöta på.
Har det senaste året jobbat på en klippare, som sedan blev två och så småningom även en byggsats för att hjälpa andra..
Istället för att fylla på den här tråden så har jag skapat en ny här: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... =3&t=48332

Johan
Skriv svar