En artikel på openschemes.com handlar om hur man konverterar en eprombrännare till en kretstestare.
Det handlar om en kinesisk eprombrännare (som dessutom verkar vara en klon av en större tillverkares dito från början) som konverteras för att bli logiktestare med zif-sockel, smart idé!
Eprombrännare konverterad till logiktestare
Re: Eprombrännare konverterad till logiktestare
Tillägg. Fick just tips på att man behöver inte alls köpa den från ebay. Programmeraren kan man köpa från dragonslayers webshop för 350:- (plus moms?)HÄR. Butiken verkar mest ha tillbehör för playstation och andra spelkonsoler i övrigt.
Det var ju lite coolt, jag har precis en sån EPROM-brännare, originalmjukvaran till den är dock den svaga länken.
Nyfiken bara. Men på vilket sätt är orginalmjukvaran dålig? Funkar det inte att läsa ut och bränna eprom? Har lite eprom jag gärna skulle dumpa och spara data:t från.
Men med tanke på att en kretstestare ofta kostar tusenlappar annars så är det ju ett riktigt kap för den som vill bygga om.
Men med tanke på att en kretstestare ofta kostar tusenlappar annars så är det ju ett riktigt kap för den som vill bygga om.
Jodå, men dels känsn den lite amatörmässigt ihopplockad och engelskan i den är felstavad mest överallt, fast det värsta är att den bara funkar ibland.. på min vanliga windowsdator (SP) så funkade det fint tills SP3 installerades, efter det blåskärmar datorn om man startar mjukvaran med eprombrännaren inkopplad, på en laptop så påstår den att eprombrännaren inte hittas, och på den andra laptopen så fungerar det, än så länge.. varje gång man kör microsoft update är man ju skraj att nåt ska gå sönder.
Brukar vara jobbigt att dra hem uppdateringarna också, sist tror jag att curl rapporterade att under dom åtta timmarna det tog krävdes 124 retries eller nåt
Annars har den programmerat det jag velat programmera, dessutom kan den testa och identifiera kretsar.
..Just ja, den klarar INTE av 27C4100
Brukar vara jobbigt att dra hem uppdateringarna också, sist tror jag att curl rapporterade att under dom åtta timmarna det tog krävdes 124 retries eller nåt

Annars har den programmerat det jag velat programmera, dessutom kan den testa och identifiera kretsar.
..Just ja, den klarar INTE av 27C4100