mp3 spelare med fler än 1 utgång
mp3 spelare med fler än 1 utgång
någon som vet om de finns en mp3 spelare med fler än 1 stereo utgång,
spelaren är till för att kunna hantera flera ljud system/rum samtidigt.
helst med hårdisk anslutning ?
annars så kanske man får sätta i hopp en med tre vlsi chipp.
någon som har några bra exempel med avr och vlsi chipp ??
spelaren är till för att kunna hantera flera ljud system/rum samtidigt.
helst med hårdisk anslutning ?
annars så kanske man får sätta i hopp en med tre vlsi chipp.
någon som har några bra exempel med avr och vlsi chipp ??
http://www.nomadworld.com/products/juke ... atures.asp
Jag har en sådan, jag har dock aldrig kört med dubbla utgångar någon gång, enbart kört med hörlurar.
Jag har en sådan, jag har dock aldrig kört med dubbla utgångar någon gång, enbart kört med hörlurar.
Nja. Jag tror att han vill ha ett antal oberoende utgångar i en MP3 spelare för att styra 1 ljudström till varje rum i ett multizone/multiroom system.
Håller själv på att uppdatera mitt audiop/video system i huset. Där tänkte jag ha en liknande pryl. 6 stationära MP3 spelare i en burk. Dock står jag i valet och kvalet om man istället skall distribuera LANet med PoE till varje rum och där sätta en MP3/PCM burk med effektförstärkare a.la upphottad A-bus.
Det gamla hanterar 2 hemmabiografer (kanske mer korrekt med 1.5), köket, barnens rum, badrummen samt terassen. Kök och badrum är "audio only". Idag görs detta med en mängd SONY AV receivers och totalt utnytjande av alla utgångar som finns på sat mottagare, boxer boxar, CD växlare, etc.. Detta tillsammans med en massa splitters. Den framtida lösningen skall vara små effekt förstärkare i varje rum och en audio/video matris switch.
Håller själv på att uppdatera mitt audiop/video system i huset. Där tänkte jag ha en liknande pryl. 6 stationära MP3 spelare i en burk. Dock står jag i valet och kvalet om man istället skall distribuera LANet med PoE till varje rum och där sätta en MP3/PCM burk med effektförstärkare a.la upphottad A-bus.
Det gamla hanterar 2 hemmabiografer (kanske mer korrekt med 1.5), köket, barnens rum, badrummen samt terassen. Kök och badrum är "audio only". Idag görs detta med en mängd SONY AV receivers och totalt utnytjande av alla utgångar som finns på sat mottagare, boxer boxar, CD växlare, etc.. Detta tillsammans med en massa splitters. Den framtida lösningen skall vara små effekt förstärkare i varje rum och en audio/video matris switch.
precis , TLovskog slog huvet på spiken ,
grejen är att jag kollar möjligheterna med att kunna köra min 3 mp ljudströmmar samtidigt och radio. video, webb radio, osv multimedia center helt enkel, och köra allt genom en mux så alla kan lyssna på samma eller alla olika.
sen styrs allt av en handenehet med den störst lcd jag kan komma över via radio länk så man kan gömma undan själva eneheten,
så man kan välja hur som hälst o i vilket rum.
de e tanken , men de börjar luta ut en bärbar med extra usb ljudkort,
någon som vet ett billigt men bra usb ljudkort ??
grejen är att jag kollar möjligheterna med att kunna köra min 3 mp ljudströmmar samtidigt och radio. video, webb radio, osv multimedia center helt enkel, och köra allt genom en mux så alla kan lyssna på samma eller alla olika.
sen styrs allt av en handenehet med den störst lcd jag kan komma över via radio länk så man kan gömma undan själva eneheten,
så man kan välja hur som hälst o i vilket rum.
de e tanken , men de börjar luta ut en bärbar med extra usb ljudkort,
någon som vet ett billigt men bra usb ljudkort ??
- Schnegelwerfer