433Mhz Modul ??
433Mhz Modul ??
någon som vet någon bra 433Mhz mudul för både rx/tx för en fin slant ??
har inte hittat någon vettig,
har inte hittat någon vettig,
där ser man , trodde dom skulle fakturera ,
vad fick du pröjsa för två moduler ?
vad ska du göra för något ?
själv så lutar de åt media central med hitech fjärr, stor med stoor disp o mycket godis =)
fast de kluriga är att jag ska kunna styra tre olika rum ljud och allt ljud ska komma från samma dator, vilket agerar base station som ska hanter ljud och bild, riktig media central.
själv då ?
//lizerd
vad fick du pröjsa för två moduler ?
vad ska du göra för något ?
själv så lutar de åt media central med hitech fjärr, stor med stoor disp o mycket godis =)
fast de kluriga är att jag ska kunna styra tre olika rum ljud och allt ljud ska komma från samma dator, vilket agerar base station som ska hanter ljud och bild, riktig media central.
själv då ?
//lizerd
Jag köpte ju lite annat men jag har för mig att det var 270:-/modul + moms + porto + PF-avgift så det blev drygt 2K för det hela 
Sen är det ju frågan för vad du vill göra med radiolänken, om du vill ha den att skicka video och eller MP3 typ kan du bara glömma det men ska du fixa ett trådlöst "seriekabel" är det nog helt rätt grej.

Sen är det ju frågan för vad du vill göra med radiolänken, om du vill ha den att skicka video och eller MP3 typ kan du bara glömma det men ska du fixa ett trådlöst "seriekabel" är det nog helt rätt grej.
Lånar tråden lite snabbt bara, så slipper jag skapa en ny.
Finns det radio kretsar som man bara ansluter antenn, spänning och sedan matar radio data (anlogt antar jag)?
tänkte eftersom jag har BARA sett radio (AM & FM) moduler men inga specifika kretsar, är det så svårt att använda radio kretsar eller vad handlar det om?
Finns det radio kretsar som man bara ansluter antenn, spänning och sedan matar radio data (anlogt antar jag)?
tänkte eftersom jag har BARA sett radio (AM & FM) moduler men inga specifika kretsar, är det så svårt att använda radio kretsar eller vad handlar det om?
Radiometrix har sådana moduler på 433HMz-bandet, smalband FM-moduler kapabla att sända analog data.
Men det du söker är inte en datalänk, det är en analog länk, även kallad en radiosändare. Dessa är olagliga utom med licens, det finns förvisso effekt-gränser varunder det är relativt fritt att göra det så länge man inte stör ut något.
Det finns tveklöst att hitta, man kan bygga själv osv men det är likaväl olagligt.
Men det du söker är inte en datalänk, det är en analog länk, även kallad en radiosändare. Dessa är olagliga utom med licens, det finns förvisso effekt-gränser varunder det är relativt fritt att göra det så länge man inte stör ut något.
Det finns tveklöst att hitta, man kan bygga själv osv men det är likaväl olagligt.
-
- Kontakt:
jelu.se har en för 290 spänn,
en liten modul med en nRF401 på
http://www.jelu.se/shop/product_info.ph ... cf30a93411
kanske kan vara något...
edit: trasig länk
en liten modul med en nRF401 på
http://www.jelu.se/shop/product_info.ph ... cf30a93411
kanske kan vara något...
edit: trasig länk
http://www.swcab.nu/radio1.html har sändare + motagare för 199:- inkl moms.. Klarar analog och digital..