Kan det inte vara så enkelt att blandaren suger lite luft så att du har massa små luftbubblor i vätskan?
Tycker att den vi har här på jobbet verkar göra det.
Process-refraktometer
Re: Process-refraktometer
Hej mina vänner!
Luftbubblor försämrar absolut resultatet, men jag tror inte att det är problemet.
Jag gjorde ett till test på jobbet och kom fram till att resultatet blir sämre ju varmare vatten man använder.
Enligt mina tidigare tester hemma så tyckte jag att det fungerade upp till 35 graderC och på jobbet blir resultatet dåligt med 24 graderC.
Det som händer nu är att mjukvaran i picen inte triggar när temperaturen är lite över 20 graderC, vilket resulterar i att den inte skickar någon data alls.
Jag måste alltså ändra så att den även triggar om vinkeln inte är så brant.
Efter det blir det nya tester, så jag väntar med att analysera detta.
Luftbubblor försämrar absolut resultatet, men jag tror inte att det är problemet.
Jag gjorde ett till test på jobbet och kom fram till att resultatet blir sämre ju varmare vatten man använder.
Enligt mina tidigare tester hemma så tyckte jag att det fungerade upp till 35 graderC och på jobbet blir resultatet dåligt med 24 graderC.
Det som händer nu är att mjukvaran i picen inte triggar när temperaturen är lite över 20 graderC, vilket resulterar i att den inte skickar någon data alls.
Jag måste alltså ändra så att den även triggar om vinkeln inte är så brant.
Efter det blir det nya tester, så jag väntar med att analysera detta.