Video med avancerad avlödning av ytmonterade kretsar.
Video med avancerad avlödning av ytmonterade kretsar.
Video.
Video gjord av John Gammell där han använder en speciell teknik att avlöda ytmonterade kretsar. Klart sevärd.
Video gjord av John Gammell där han använder en speciell teknik att avlöda ytmonterade kretsar. Klart sevärd.
Re: Video med avancerad avlödning av ytmonterade kretsar.
Fin reklam för LowMelt.
Det är ju bra att man bara behöver värma till 150, det är ju snällt mot kortet (och kringkomponenter), men det är fan inte snabbt.
Med varmluft hinner jag ta bort och löda på 3-4 nya kretsar på samme tid han användar på en.
Det är ju bra att man bara behöver värma till 150, det är ju snällt mot kortet (och kringkomponenter), men det är fan inte snabbt.
Med varmluft hinner jag ta bort och löda på 3-4 nya kretsar på samme tid han användar på en.
-
Ingenstans hörde jag om det var blyat eller oblyat lödtenn. Väldigt dåligt av en "opartisk" och proffersionell instruktör att inte tala om förutsättningarna på bättre sätt.
Kan man verkligen ta bort en krets lödd oblyat genom att värma till 150 grader?
De gånger jag ska löda bort oblyat har jag ett h,,,e och får värma otroligt mycket.
Kan man verkligen ta bort en krets lödd oblyat genom att värma till 150 grader?
De gånger jag ska löda bort oblyat har jag ett h,,,e och får värma otroligt mycket.
Det går ju alltid att fråga/lämna kommentar till video-inlägget. Då slipper man gissa...
På produktens hemsida står det: Now Available Also in a Lead-Free and RoHS Compliant Formulation
Fast frågan var ju om den ursprungliga lödningen han tog bort var det.
nån som har koll på vad sånt där "low melt" lod kostar ?
Zeph verkar ta ca $30 för knappt 1 1/2 meter.