USB-DAC / hörlursförstärkare
Blir alltid lika imponerad av din produktivitet. Du får en ide, funderar ut hur det ska lösa, beställer prylar, etsar, bygger och inom en snar framtid har du en fungerande lösning!
Själv sitter man med halvfärdiga byggen vars komponenter beställdes för evigheter sedan.
Hur bär du dig åt!? Några tips =)
Själv sitter man med halvfärdiga byggen vars komponenter beställdes för evigheter sedan.
Hur bär du dig åt!? Några tips =)
- Jine
- Kontakt:
Ska använda detta projekt som ett litet eget-projekt i skolan under 2 veckor..
Samplat kretsarna och fick PCM2702 ÄNDA fram till skolkorridoren
(Jetpack levererar bra!)
PCM2702 är i normal size.. Dock så tror jag har beställt fel MAX9722 om den inte ska vara runt 1x1mm och SKIT omöjlig att löda?
Mvh Jim
Samplat kretsarna och fick PCM2702 ÄNDA fram till skolkorridoren

PCM2702 är i normal size.. Dock så tror jag har beställt fel MAX9722 om den inte ska vara runt 1x1mm och SKIT omöjlig att löda?
Mvh Jim
Jag slängde dit en LED i hörnet på kortet lite i sista sekunden, ihop med en transistor för att driva den. Det är väl valfritt om man vill använda den alls (lyser när uppspelning pågår...). Ska den användas så måste det lödas dit två små sladdar från det hörnet till ett annat ställe på kortet, så det är lite fulhack.
Transistorn är BC857 eller något liknande, och lämpliga motstånd kan väl vara t.ex. 470ohm till LEDen och 10kohm till basen.
Postade förresten kretskort idag.
Transistorn är BC857 eller något liknande, och lämpliga motstånd kan väl vara t.ex. 470ohm till LEDen och 10kohm till basen.
Postade förresten kretskort idag.