Igår blev det en massa skottande fast tur nog hade någon (grannen?) skottat gården med traktorn. Jag tunade även upp 4-1000A steget för 20m och vi har provkört en massa för att se det inte brinner upp. Däremot hade jag lämnat en tamp som stack ut mitt på anoddrosseln som bildade en fin ljusshow när man sände. När jag klippte bort den så såg det hela bra ut igen. Vi hämtade även 5st 6m bitar 31mm aluminiumrör på CUE DEE som ska användas till den nedersta 20m yagin i 60m masten.
Idag har jag spenderat dagen ute, fast mest i ladugården. Kanonväder, plusgrader ute (första gången tror jag på 3 månader). Jag har städat en massa men även satt upp "hållare" i lagårdstaket där jag nu kan lagra aluminiumrör. Jag hade tänkt göra detta längst en vägg men det visade sig att rummet i lagårn var exakt 6m långt och jag behöver drygt sex meter eftersom rören är just 6m långa.
Jag fick sedan ett ryck och började sätta in en OSB-skiva jag köpte igår på väggen där alla antennswitchar ska sitta. Han som byggde rummet använde masonit på väggarna och det är lite för lite att skruva i, men nu ser det bra ut. Jag ska sätta mig och löda lite av de där 2st 60-ledarna under helgen om jag orkar, måste kolla att jag kom ihåg att ta med mig de nya lödspetsarna bara.
Här är lite bilder...Vi har för övrigt 1m snödjup mätte jag upp ute på åkern.

Mycket snö är det. Mittboxen för 4-SQ är nästan snötäckt

Aluminiumrören (31mm) ligger och väntar på att hållarna i lagårn ska bli klara.

Mycke snö är det

Bra med ett hål redan i väggen

Här ska rören lagras

Hållarna på plats, inte det vackraste jag gjort men lite krångligt när man är själv. Suddig bild också

Lite nytt aluminium på plats

Lite mer aluminium instoppad

OSB-skivan på väg in i switchrummet

Lite 7/8" koaxer som går in i switchrummet, många fler blir det.

OSB-skivan på plats

Jag ska göra en hållare där alla 7/8" kontakter är ihopkopplade och jordade tror jag.

Skalat och tvinnat ihop paren som hör ihop, de har en tendens att åka isär då de i normala fall är tvinnade väldigt "lite"

Här ska de lödas in, riktigt skitgöra.

Och här tänkte jag montera dem. Ville ha så att själva antennswitchboxarna kommer så nära alla koaxer som möjligt så behöver inte jumperkablarna bli så långa.
Återkommer med mer bilder...snart kommer även SM3JLA och SM3WMU. Jag och JLA ska jobba lite med allt möjligt medans WMU ska tävla.