När jag tittar på databladen så är 200,400 och 600V dioderna (i samma serie) precis lika snabba.
Nu lyckades jag inte köpa den trafo som jag hade hoppats på, men fick tag på en rejäl tyngdklump på 1850VA... den kan dock inte ge ut 50 volt AC som jag hade tänkt utan antagligen betydligt högre spänning - 120 volt AC (tror jag) vilket ställer till med lite problem med komponentvalet. Särskilt kondensatorerna tycker jag är svårt att veta vad jag ska välja - den kommer att få rejält med ström, närmare 8-10A tror jag.... har inte ens hittat nån konding som tål 75V / 8A . Den måste vara på minst 4700µF tror jag. Det blir väl att parallellkoppla ett jättestort gäng mindre kondingar

om jag bara hittar 85V kondingar får jag dessutom seriekoppla dem och därmed behöver jag ännu fler...
Tänkte handla på DigiKey, men om nån vet var jag annars hittar stora billiga kondingar som tål 180 volt och flera A rippelström så tipsa gärna. Elfa har ju, men deras priser

Då kostar ju kondingarna nästan lika mycket som trafon.
Sen antar jag att det bara är att provkoppla och se hur det går... jämn DC eller rippel, värme eller rök... HF-störningar i hela fastigheten... eh, vad för slags filter bör (måste?) man ha på nätsidan? Sätter jag den på primär eller sekundärsidan på trafon? Färdiga filterlösningar eller bygga eget filter genom att linda tråd på ferritkärnor eller på annat sätt? Jag är helt okunnig, så kom gärna med tips, gärna konkreta sådana så jag vet vad jag ska köpa.