Fluke på DX
Fluke på DX
DX har två st Fluke-multimetrar till priser som jag tycker verkar vettiga. Har länge tänkt inhandla en lite finare multimeter, och att det står Fluke på dem brukar väl ofta innebära att det är fina grejer man får.
Jag tycker att det verkar väldigt prisvärt med c:a 700kr för en sådan. Vad jag kan se av kommentarerna så bör den var äkta.
Vad tror ni? Någon som köpt en?
Jag tycker att det verkar väldigt prisvärt med c:a 700kr för en sådan. Vad jag kan se av kommentarerna så bör den var äkta.
Vad tror ni? Någon som köpt en?
Re: Fluke på DX
Finns nog en tråd om dessa redan, man kom väl iaf fram till att det är modeller avsedda enbart för den kinesiska varknaden, och dom har alltså ingen garanti eller liknande. Dessutom kan man ju anta att kvaliteten är lägre än dom avsedda för väst.
Dock är dom nog bättre än nåt annat kinesiskt noname skulle jag tro.
Dock är dom nog bättre än nåt annat kinesiskt noname skulle jag tro.
Jag funderade också ett tag på att köpa denna. Men valde till slut att köpa en äkta piratkopia av den för att vara på säkra sidan
En riktig FLUKE får vänta ett tag till.
Vichy

En riktig FLUKE får vänta ett tag till.
Vichy

Vad menar du?blueint skrev:Varning för piratkopia skulle jag säga..
Det är en äkta Fluke, dock avsedd enbart för den kinesiska marknaden.
Man undrar om kvalitén verkligen är så mycket lägre bara för att den säljs i Kina. Skulle Fluke göra något sådant?
Däremot kan man väl tänka sig att de har en speciell modell som de säljer med lägre marginal på en marknad som är mer priskänslig?
Däremot kan man väl tänka sig att de har en speciell modell som de säljer med lägre marginal på en marknad som är mer priskänslig?

Den verkar vara lite lägre specad än de "officiella" motsvarigheterna.
Den finns också "Brandad" med en del funktioner bortplockade.
Behöver man service/Reservdelar (säkringar mm) osv, så är närmaste serviceställe Kina.
Den finns också "Brandad" med en del funktioner bortplockade.
Behöver man service/Reservdelar (säkringar mm) osv, så är närmaste serviceställe Kina.
Det är väl en officiell multimeter fast inte här i europa.
Säkring går säkert att fåt ag på men vill man ha den lagad blir det kanske problem ja.
Säkring går säkert att fåt ag på men vill man ha den lagad blir det kanske problem ja.