[Eagle] Problem med avlånga paddar.

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
myrek

[Eagle] Problem med avlånga paddar.

Inlägg av myrek »

Jag har ett litet problem som jag har brottats lite med. Jag definierar en pad men när jag lägger till den i min layout så blir den mycket bredare jämfört med hur den ska se ut. Jag har testat att ändra under drc-restrings men jag lyckas inte helt. Jag bifogar några bilder för att bättre illustrera problemet.

Bild
så här ser padden ut i mitt bibliotek.

Bild
men så här blir padden i mitt bibliotek. notera de cirkelformade utbuktningarna på sidan. Det är dessa jag vill bli av med för att kunna sätta paddarna närmare varandra.

Det verkar som det är någon designregel som tar över och tvingar den cirkelformade delen att ha en viss bredd. några tips på vad och hur jag skall ändra i mina inställningar?
Användarvisningsbild
jesse

Re: [Eagle] Problem med avlånga paddar.

Inlägg av jesse »

kolla efter "minimal annual ring". Var du ska leta vet jag inte, eftersom jag inte använder Eagle.
Men är inte hålet lite väl stort?
myrek

Inlägg av myrek »

Jag löste problemet genom att även ändra restring pad options inner till 1 mil. Kalas!
Användarvisningsbild
arune
Kontakt:

Inlägg av arune »

Det går också att lösa genom att i komponenten-layouten ändra diameter på padden till ett specifikt värde istället för Auto.
Skriv svar