OPn är en MC33072D från ON Semiconductors.

Kondensatorerna är 100nF keramiska.
Vad är det i databladet jag bör titta på om jag ska veta vad jag ska ha för kondensatorer? Det funkade ju med en större konding på utgången (råkade ha en 820µF liggande) , men i databladet talas det om att den vill ha max 10.000pF om den inte ska börja oscillera:
Kan inte påstå att jag fattar vad det innebärThe associated high frequency low output impedance (30 ohm typ
@ 1.0 MHz) allows capacitive drive capability from 0 pF to
10,000 pF without oscillation in the unity closed loop gain
configuration. The 60° phase margin and 12 dB gain margin
as well as the general gain and phase characteristics are
virtually independent of the source/sink output swing
conditions.

EDIT: men det kanske är så enkelt att det inte ska vara nån kondensator alls på utgången? Jag har alltid fått för mig att en kondensator skulle minska brus eller svängningar, men det verkar vara precis tvärt om?
EDIT2: plockade bort kondensatorn helt på utgången. Nu har jag istället en komplex 15+30+n+n+n MHz @ 50mV signal överlagrad på DC spänningen ut. Denna finns även på insignalen (trots 100 nF där - motstånden är på 56k) Signalen finns även på VCC. Denna vill jag gärna filtrera bort. Den tycks inte påverkas alls av om jag sätter den stora elektrolytkondensatorn på ingången. (Däremot halveras signalen om jag sätter elektrolyten på utgången.) Med den keramiska kondensatorn + elektrolyten på utgången såg jag inte någon sådan signal alls, men jag kan ju ha missat den.