USB Oscilloscope

Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor

Re: USB Oscilloscope

Inlägg av LaRdA »

Fast det som är svårt med att köpa begagnade "proffs -instrument" är att i dethär fallet är svårt att hitta något med motsvarande minnesdjup för samma pris.
Exempelvis det här för ca 4500:- Tektronix TDS 620 på 500Mhz och 2 GS/s, men bara 2000 Punkters minne per kanal.

Eller ett Tektronix TDS1001B för ca4700:- "40 MHz Bandwidths, Sample Rate 500 MS/s Real Time" men fortfarande bara 2.5K punkters minne....

Självklart kan det vara andra saker som är bättre på dom, men mycket minne är väldigt trevligt i dethär fallet...
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

LaRdA:Precis det kanske man kan säga ä:r undantaget som bekräftar regeln. Rigol är ett erkänt mycket för pengarna skop,såpass bra i de flesta parametrar att det i princip inte finns några konkurrenter(inte i den prisklassen iaf). Att det är lättanvänt är ju också en stor fördel.

Kanske är detta de insett och höjt priserna :roll:
ToPNoTCH

Inlägg av ToPNoTCH »

Det börjar väl luta åt et Rigol då trots allt, om det inte dyker upp något på någon annons site inom kort.

Såg att den där "millivolt" renoverar upp Tektronix skåp, vilket jag förstått är ett välkänt märke, men jag tror priserna är "sådär" då det ändå är beg.

Min ide om att fixa ett Rigol "nationellt" var väl inget vidare, det visade sig att priset jag hittade (4900:-) var ex. moms, och då blir det plötsligt intressant med kina/USA igen.

Jag brukar normalt mest plocka hem "små tjaffs", men en sån här pryl villa man ju köra mer safe med försäkrad och regisrerad frakt.

Jag blir inte klok på vilken metod som ger bäst förutsättning att slippa tull & moms. Små prylarna "brukar" man ju klara, men ett tag tyckte jag att det fanns en koppling till att EMS,UPS och DHL alltid innebar moms/tull.

Sedan plockade jag hem min spindel/VFD till CNC'n via EMS (Redigt 7 KG paket) och klarade mig helt :humm: .

Hur har ni som tagit hem era Rigoler resonerat och klarade någon av er undan 8)
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Personligen anser jag nog Tek vara det bästa märket vad det gäller oscilloscopes, fast alla "de stora" är väl bra. HP/Agilent gillar jag också, och äldre Philips.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

jag beställde från aidetech_us och det är den säljaren jag talat tidigare om i tråden. Fick mitt levererat snabbt och tullfritt :vissla:

Och för er på tullen som ev. läser denna tråd så är inbetalningen på G :D
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Digitala minnesoscilloskop är alltid Tullfria men inte momsfria, samt det jag hatar mest så belastas dom med en "hanteringsavgift" på 100-150 SEK.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Mitt kom ÄVEN avgiftsfritt ;) Det enda jag betalte var osc.+frakt+försäkring
ToPNoTCH

Inlägg av ToPNoTCH »

Eftersom bearing hade funderingar med så tänkte jag avsluta med att det vart ett Rigol från DX.

Körde EMS express och tullen nöp det, men dom gick på DX nerskrivna värde till 150$ så det vart 412:- utöver ordinarie kostnaden.

Så det hamnade på ~3900:- till dörren.

Det får man nog vara nöjd med då dom ligger på över 6000:- ink. här hemma.

Och skåpet gör definitivt det det skall så jag tror det vart rätt bra.

Tack för tipsen.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

ToPNoTCH:Grattis till nytillskottet jag nästan garanterar att du inte blir besviken!
Skriv svar