Hur brett (djupet) är ett ISA/PCI kort?
Hur brett (djupet) är ett ISA/PCI kort?
Är det någon som vet detta? (eller är det någon som har verktyget hemma för att mäta
)

okej, jag syftade på tjockleken på själva kretskortet (kan ju inte vara mer än någon millimeter). dumt formelerat av mig. Anledningen är att jag tänkte köpa kretskort från elfa och då måste jag veta tjockleken.
Vet nån någon billigare leverantör än elfa på dubbelsidiga kretskort?
(P.S! vad spelar det för roll om det är negativ eller positiv fotoresist?)
Vet nån någon billigare leverantör än elfa på dubbelsidiga kretskort?
(P.S! vad spelar det för roll om det är negativ eller positiv fotoresist?)
Då provar vi med 1,5mm då.
Positiv fotoresist är det man vanligtvis använder.
Negativ låter som om det som belyses stannar kvar efter framkallningen. (kräver säkert annan vätska oxå, men nu chansar jag bara)
Kjell.com har nog dubbelsidigt, bejoken, labb mfl.
Länkar hittar du i tråden med återförsäljare mm.
Positiv fotoresist är det man vanligtvis använder.
Negativ låter som om det som belyses stannar kvar efter framkallningen. (kräver säkert annan vätska oxå, men nu chansar jag bara)
Kjell.com har nog dubbelsidigt, bejoken, labb mfl.
Länkar hittar du i tråden med återförsäljare mm.
är du säker på 1,5mm?
jag köpte visserligen 1,55 mm dubbelsidiga kort från kjell.com men dom passar inte (jag har visserligen inte tagit bort skyddspappret men ändå).
En annan sak vad tycker ni är billigt när det gäller dubbelsidiga kort? säg 10x16 cm.
En trdje sak jag kom på: vad sågar ni till kretskorten med? speciell såg?
Tack för svart Hedis.
jag köpte visserligen 1,55 mm dubbelsidiga kort från kjell.com men dom passar inte (jag har visserligen inte tagit bort skyddspappret men ändå).
En annan sak vad tycker ni är billigt när det gäller dubbelsidiga kort? säg 10x16 cm.
En trdje sak jag kom på: vad sågar ni till kretskorten med? speciell såg?
Tack för svart Hedis.