bänkslipmaskin

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
swetrekki

bänkslipmaskin

Inlägg av swetrekki »

Är det någon som har några erfarenheter om denna...
http://www.jula.se/bankslipmaskin-750-w-125653

den var ju nersatt rätt ordentligt, och jag behöver en slip....
Användarvisningsbild
POS
Kontakt:

Re: bänkslipmaskin

Inlägg av POS »

Jag har erfarenheten av att nyligen köpa en 350W bänkslip och den är för slö tycker jag.
750W låter bättre.
YamahaJojje

Inlägg av YamahaJojje »

Tycker det mesta man köper på Jula är kvalificerat skit... Fast det är kanske bara jag som är kräsen. Åk o känn noga på den så du inte blir besviken.
Lundgren
Kontakt:

Inlägg av Lundgren »

Annars har jag en "riktig" bänkslipmaskin (montrad på en pelare) som är i klass med en arboga som jag kan sälja för nästan dem pengarna
(vill ha 1500:-) är det intressant kan jag fixa lite kort under dagen!?

Edit--> Just det kanske skall nämna att det är 3 fas också!
swetrekki

Inlägg av swetrekki »

det hade varit lockande, men med tanke på att jag får hålla till i ett litet fråd på ca 6m2 där jag samsas med bildäck golfutrustningar, diversehyllor och en massa andra saker så tror jag inte att jag får plats med en större slip... får knappt plats med fräsen, och har planer på att klämma in en liten svarv tillråga på allt ;)

så jag tackar för erbjudandet men om jula slipen känns ok så får jag nöja mig med en sådan.

// Claes
Användarvisningsbild
hecke

Inlägg av hecke »

En sak som jag inte gillar med de här billigare bänksliparna är anhållet som är en väldigt klen bockad plåtbit. Det går ju dock att åtgärda genom att svetsa ihop ett eget anhåll.
jaras

Inlägg av jaras »

Hur gör ni för att centrera och ta bort vibrationer på dom billiga maskinerna. Jag så att dom dyrare kan ha centreringsbrickor med balansvikter, det var iochförsig i en tidning så jag vet inte att det finns på riktigt :-) Men när jag hade kört avrivare på min slipmaskin så vibrerade det fortfarande och jag finjusterade genom att flytta centrumbrickan i sidled, knackade lite med en skruvmejsel när centrummuttern var lossad lite grann. Det blev ingen exakt manöver men vid ett tillfälle var det ganska bra och jag nöjde mig.
Skriv svar